Какво е цена на клик? Ръководство на потребителя във Facebook рекламата

януари 29, 2020 By

Facebook предлага една от най-големите и ефективни платформи за дигитална реклама, която позволява на маркетолозите да използват почти 1,62 милиона активни  потребители дневно в своя полза. Добре разгърнатите рекламни кампании във Facebook изграждат разпознаваемост на марката, затвърждават съществуващите взаимоотношения с клиентите, увеличават процента на реализациите и ви помагат да останете една крачка пред конкурентите си.

За да изградите ефективна рекламна кампания във Facebook, първо трябва да определите целите и аудиторията си, а след това да настроите най-добрия подход за изразходване на вашия бюджет. Също толкова важно е да вземете решение къде ще се показват рекламите ви. Това е свързано директно с целите на вашата кампания – например за генериране на видео гледания, кликвания върху уебсайт, продажби или обвързване с публикации на постове.

Настройката за доставяне (delivery)  ще се отрази пряко върху избора, който имате по отношението на това как Фейсбук ви таксува. Един от най-често срещаните подходи включва таксуването ви всеки път когато някой кликне на вашата реклама. Показателят е известен като цена на клик или cost per click (CPC).  CPC e от съществено значение за анализиране на ефективността на този тип рекламна кампания.

Тази статия разглежда по-подробно CPC – какво представлява, как се използва и какви са предимствата в сравнение с други методи на плащане и показатели за ефективност.

Facebook Cost Per Click (СРС)

Объркващото нещо в този термин е, че се използва по два свързани, но различни начина. От една страна, според собствената употреба на Facebook, CPC означава конкретен метод на таксуване. От друга страна, CPC се използва като показател за ефективност за анализ на много видове рекламни кампании във Facebook, а не само на тези, които използват метод на плащане на кликване.

CPC като начин на плащане

Тези, които изберат CPC, ще бъдат таксувани за рекламите им само когато потребител кликне върху рекламата. Кликването може да включва няколко различни рекламни цели, включително всички изброени по-долу:

  • Кликвания, които пренасочват към друг уебсайт
  • Кликвания, които пренасочват към инсталиране на приложение
  • Кликвания, които отварят видеоклипове или други медии на друг уебсайт
  • Кликвания, които водят до реклами тип Instant Experience във Facebook

В тези случаи CPC трябва да се избира пред другите методи за таксуване, като например плащане на хиляда импресии (всеки път, когато някой прегледа рекламата Ви), плащане за харесвания или плащане за конкретен резултат, различен от кликвания.

Основното предимство на CPC като метод на плащане е фокусирането върху действието. Вие насочвате конкретно само онези потребители, които решат да се ангажират с вашата реклама, вместо да плащате за импресии, които могат или не могат да дадат резултати. Междувременно, тъй като плащате само за кликвания, всички импресии, които получава вашата реклама, ще бъдат безплатни.

CPC като показател за ефективност

CPC като показател за ефективност ви предоставя жизненоважна информация за това колко ви струва рекламната кампания във Facebook. В началото това може да звучи малко объркващо, тъй като вероятно вече знаете точния си дневен рекламен бюджет. Ключовото нещо, което трябва да разберете тук, Facebook не използва зададена структура на плащане. Вместо това Facebook използва система за наддаване, при която рекламодателите се конкурират помежду си за рекламно пространство. През определени периоди от годината – най-вече през празничния сезон – конкуренцията се увеличава, а средната цена на рекламите съответно нараства. По същия начин, множество други фактори влияят върху разходите за реклама, включително:

  • Time of the week or day
  • Industry
  • Ad relevance score
  • Target audience
  • Bid strategy

CPC представлява жизненоважен показател за разбиране на това докъде стига маркетинговият ви бюджет, измервайки средната стойност, която сте платили за кликване върху реклама през даден период от време. И тъй като кликванията се записват без значение каква опция за таксуване използвате, можете да анализирате CPC, дори ако всъщност сте избрали друг модел за начин на плащане, например импресии.

По същия начин бизнеси, които избират метод за таксуване на кликване, могат да анализират своите резултати и по отношение на други показатели. Например, ако вашият дневен бюджет е 10 долара, а рекламата Ви получава 100 харесвания на ден, тогава знаете, че цената Ви за харесване (CPL) ще възлиза на 0,10 долара. По същия начин можете да определите вашата CPM (цена на хиляда импресии), CPV (цена за преглед на видеореклама) и CTR (честота на кликване).

CTR е друг особено полезен показател, който се получава, използвайки както Вашата CPM, така и Вашата CPC. Иначе казано, честотата на кликване е броя на кликванията, разделен на броя импресии. Това ви показва общия процент на зрителите, които са щракнали върху вашата реклама. CTR играе голяма роля, когато става въпрос за увеличаване на ангажираността чрез оптимизация на рекламите.

 

CPC средни стойности

Долната линия, когато става дума за реклами във Facebook, е, че те винаги ще проявяват висока степен на променливост, що се отнася до цената. И въпреки това бизнесите трябва да имат някаква представа за това колко ще струва всяко кликване, тъй като тази цифра от своя страна влияе пряко върху това колко кликвания ще ви позволи избрания от вас бюджет.

За да получат по-добра представа какви резултати CPC да очакват, компаниите трябва да сравняват с показатели от един и същ отрасъл – тоест набори от данни, които разграждат тенденциите на рекламите във Facebook, обикновено по тримесечие. Например, според доклад на Adstage , през първото тримесечие на 2019 г. средната CPC от $ 0,63 за реклами във Facebook News Feed.

Имайте предвид обаче, че това е само част от общата картина и представлява средната CPC за всички отрасли. Знаейки това най-вероятно информацията не е най-показателната за вашия бизнес, за да зададете вашите тримесечни цели и очаквания, тъй като CPC може да варира значително в различните индустрии. Най-общо казано, по-ангажираните индустрии като храните и напитките или домашните любимци и животни, са склонни да имат значително по-ниски CPC от индустриите, като финанси или телекомуникации.

Различните държави също имат различна цена за СРС. В България средната цена за клик е в пъти по-ниска от държави като Германия, САЩ, Англия и др.

Как да понижите CPC

Често задаван въпрос, който рекламодателите питат, е какво могат да направят, за да намалят CPC, и следователно да получат повече от маркетинговия си бюджет. Една добра отправна точка като за начало е вашия bid. Facebook ви дава две опции в това отношение: автоматично и ръчно. Automatic позволява на Facebook алгоритмично да определя максималната CPC, която трябва да платите.

Макар автоматичното офериране да работи добре в много случаи, това понякога означава, че в крайна сметка може да платите повече, отколкото искате за реклама. Ако изберете ръчната опция, можете да определите максималната сума на bid, която сте готови да платите при всякакви обстоятелства, което може да ви помогне да постигнете малко по-ниска средна CPC. Тази стратегия обикновено се прилага при кампании със силна конкуренция като Черните петъци.

Също така имайте предвид, че рекламите във Facebook се оценяват както по качеството, така и по уместността. По-качествените и по-подходящи реклами са склонни да се радват на по-добро и повече показване на по-ниски цени. Следователно създаването на качествено съдържание винаги трябва да бъде основен приоритет при създаването на рекламна кампания.