Как да увеличим органичното достигане до Facebook – част 2

юни 26, 2019 By

След като в първата част на статията Как да увеличим органичното достигане до Facebook ви дадохме няколко идеи как да правите това с постовете си, ето още няколко практични съвета с какво да продължите, за да увеличите безплатните си достигания до потребителите си в мрежата.

Популяризирайте страницата си в други социални мрежи

За да увеличите ангажираността си, можете да опитате да увеличите последователите на страницата си. Използвайте други социални мрежи за бизнеса си като Instagram, LinkedIn или Twitter, за да се уверите, че вашите последователи знаят, че сте във Facebook. Разбира се, не наводнявайте с публикациите си в други платформи с връзки към вашата Facebook страница. По-скоро включете връзка към страницата си в секциите с биографиите. Това е още един тънък начин да съобщите на феновете си, че сте във Facebook.

Споделяйте само висококачествени изображения и видеоклипове

Брандирани снимки от (stock photos) няма да се представят добре и със сигурност няма да подобрят органичния ви обсег. Нито снимки с ниска резолюция и банални видеоклипове. Ако искате вашите снимки или видеоклипове да се представят добре, отделете време да се уверите, че са висококачествени и визуално приятни.

Помислете за вида на визуализациите, които биха ви накарали да спрете да скролвате във вашия news feed и биха привлекли вниманието ви. Не искате визуализации, които да се сливат с друго съдържание, или дори по-лошо, да накарат потребителите да спрат за момент, за да се откажат да ви следват, заради неуместно и непрофесионалния вид на публикацията ви, преди да продължат да скролват.

Представете си за момент, че управлявате пицария и обмисляте да публикувате едно от тези две изображения, за да популяризирате последния си елемент в менюто. Можете да помислите да публикувате второто изображение, а не първото, по различни причини.

Първата снимка е ясно направена от любител. Светкавицата се отразява в стената, стаята е слабо осветена, фонът е разсейващ и непрофесионален, а очите на мъжа светят в червено от светкавицата. Човекът също така явно позира за снимката, при това се усмихва очевидно изкуствено. Не можете да видите рекламирания артикул – пицата, заради която се предполага, че направен поста.

Втората снимка, изглежда много по-професионално и привлекателно и дори апетитно нали? Това изображение е с висока разделителна способност, красиво оформено под уникален ъгъл, който показва текстурата, детайлите и допълващите ярки цветове на пицата.

Втората снимка вероятно ще се представя доста по-добре, защото ще се откроява в потока от новини на потребителите. Тя привлича вниманието им и показва усилията на бизнеса ви за поддържане на добър имидж на марката, добавяйки доверие.

По същия начин видеоклиповете трябва да бъдат завладяващи. В никакъв случай зрителят не трябва да мисли, че видеото може да е било направено в мазе със стар смартфон. Отделете време, за да изглеждат видеоклиповете ви добре. Когато изглеждат добре, последователите искат да се ангажират с тях.

Разбира се, това не означава, че трябва да инвестирате в скъпи фотографи или видеомонтажи. Все още можете да използвате смартфон, за да създавате визуално съдържание, стига да обръщате внимание на качеството и ефективността на вашите публикации.

Пост, когато аудиторията ви е най-ангажирана


Вече създадохте идеалното съдържание, което да публикувате. Качеството на публикацията ви няма значение, ако го публикувате в 4 часа сутринта, когато целевата ви аудитория все още я няма. Резултатът: Вашият пост бързо ще се изгуби в потока от съдържание на News Feed.

Всеки последовател е различен. Експериментирайте с часовете, през които публикувате и използвайте раздела „статистика“ на страницата си, за да определите кои последователи са най-активни. За да видите времето на деня, в който вашите последователи са онлайн, изберете „Постове“ от лявата колона. След това Facebook ще ви покаже аналитичните данни.

След като установите кога последователите ви са най-активни, планирайте публикациите си във вашия prime time, за да увеличите обхвата и възможностите си за ангажираност. Алгоритъмът на Facebook ще отбележи ангажимента на вашата публикация и впоследствие ще го подреди в новините на вашите последователи.

Публикувайте системно

Колко често публикувате също е влиятелен фактор в органичното ви достигане. Експериментирайте с честотата, с която публикувате всеки ден и използвайте аналитиката на Facebook, за да видите как тя влияе на обсега ви. Може да откриете, че вашата аудитория се занимава с вашето съдържание, когато публикувате само веднъж на ден, но губите интерес, когато публикувате 3 пъти на ден. Въпреки това, в зависимост от вашите последователи, обратното също може да бъде вярно: вашият обхват може да бъде по-добър, когато публикувате повече пъти дневно. Ето защо е важно да знаете какво кара вашите последователи да маркират.

След като решите честотата на публикуване, която осигурява най-доброто достигане, придържайте се към нея всяка седмица. Продължете да проследявате анализите си в случай, че промените в поведението на вашите последователи се коригират също. Винаги се придържайте към онова, което се оказва най-успешно.

Въздържайте се от публикуване на постове с ангажираща стръв

Може да се изкушите да използвате манипулативни средства, за да генерирате повече ангажираност на вашите постове. Такъв тип постове са известни още като ангажираща стръв за вашите потребители. Например публикации със съобщения като „Тагнете приятел на приятел, който ви дължи пица“ или нещо, което използва призив за действие, за да накара потребителите да харесват, коментират, гласуват, споделят или маркират в секцията с коментари, ще бъде тълкувано като стръв за ангажираност.

Причината да не го правите, макат че ви звучи като пост за бързо достигане, е, че Facebook обезсърчава тези постове. В резултат на това Facebook изтласква вашите публикации в долната част на News Feed или ги премахва като спам. Не се поддавайте на изкушението да поставите стръв за вашите фенове. Фокусирайте се върху това да създадете качествено и органично съдържание и това ще ви се отплати.

Повторно използване на успешно съдържание

Ако имате няколко публикации, които се представят добре, пазете ги като козове. След като е минало достатъчно време, отново ги публикувайте. Ако не са свързани с конкретен ден, час или събитие, които вече не са подходящи, те все още могат да се използват. Ако вашите последователи са се радвали на публикацията ви първия път, най-вероятно отново ще го направят.

Дори постове, които не са толкова успешни, могат да бъдат пренасочени. Можете да направите леки корекции, като преформулиране на текста или промяна на изображението, за да видите дали постът се представя по-добре втори път. Може да се изненадате от въздействието на една на пръв поглед незначителна промяна.

Удостоверете се във Facebook (Facebook verify)

Може да сте забелязали на някои страници синя или сива значка до името на страницата. Това е значка за проверка, която указва на потребителите, че страницата не е фалшива, че е собственост на марката, организацията или обществеността. С помощта на тази значка за потвърждение можете да различите страницата си от тези със сходни имена, които се опитват да се представят като ваш бизнес, за да привлекат потребители. Първо, тя установява доверие, че страницата ви е автентична, и второ, тя придвижва страницата ви по-високо в резултатите от търсенето. Тази опция за момента е налична само за някои страници.

Сиви значки за проверка се дават на бизнес страниците, а сините значки се дават на публични личноси (не и в този случай)

За да потвърдите страницата си, трябва да се уверите, че тя е попълнена. Попълнете изцяло секцията „За нас“, създайте официално име на страницата си, качете и профил и снимка на корицата, спазвайте условията на услугата на Facebook и публикувайте редовно. Трябва също така официално да подадете заявка за проверка, след като всички гореспоменати необходими стъпки бъдат изпълнени.

Поканете последователите да включат известия за страницата си

Пропуск в алгоритъма на Facebook е, че ви дава възможност да поканите последователите ви да включат известия за вашата страница. По този начин се гарантира, че всеки път, когато публикувате, съдържани, то ще бъде приоритизирано в потока от новини на вашите последователи.

За да следвате страницата си, потребителите трябва да кликнат върху „Following“. От там те могат да избират как искат да приоритизират съдържанието ви. Ако имате късмет, те ще изберат „Виж първо“, като всеки път, когато публикувате съдържание, те ще го виждат в началото на news feed-a си.

Уверете се, че всички линкове водят до качествени и бързо зареждащи се сайтове

Няма нищо по-лошо от това да отидете на сайт с лошо качество, който да се зарежда сякаш завинаги. Преди да включите връзка в публикация, уверете се, че насочва потребителите към висококачествен сайт, който не ги кара да чакат. В противен случай по-малко последователи ще се ангажират с вашето съдържание, което Facebook ще определи като неудачно и ще го изпрати на дъното на news feed.

Споделяйте съдържание, създадено от потребителите

Потребителите обикновено са привлечени от съдържание, направено от други потребители. Когато един потребител създаде съдържание, което да споделите, други потребители виждат, че сте бизнес или марка, на която техните приятели имат доверие. В резултат на това нивата на ангажираност и органичното достигане могат да се увеличат лавинообразно.

Независимо дали са видеоклипове, снимки или отзиви, поканете последователите си да създават съдържание за страницата ви. Можете да го направите под формата на игра, кампания за хештаг или просто да поканите потребителите да напишат отзив за своя опит с бизнеса ви. След това споделете най-доброто съдържание, което получите.

Използвайте баланс на органични публикации и реклами

Макар със сигурност да е важно, не трябва да разчитате само на органичното достигане. Използвайте баланса както на органично съдържание, така и на Facebook рекламни постове. Рекламите предлагат ценно насочване и рекламни опции, които могат да стимулират бизнеса ви и да генерират реализации. Изпълнението на реклами във Facebook освен органичните публикации е най-добрият начин да достигнете до своите последователи. Ако имате проблеми да работите самостоятелно, рекламната ни агенция винаги може да ви помогне.

Балансирайки подхода ви във Facebook между органично съдържание и реклами, аудиторията ви няма да минава покрай вас като оставя постовете ви назабелязано или без да се ангажира с тях. Освен това, марката ви, ще създава репутация на интересна и интригуваща, а това със сигурност ще е успех за вашия бизнес!