Как да увеличим органичното достигане до Facebook- част 1

юни 24, 2019 By

Когато маркетолозите казват „органично“, това съвсем не означава продукти на щанда в супер маркетите . Става въпрос за органичния достъп до Facebook. Органичните публикации са съдържание, което споделяте на вашата страница или стената ви във Фейсбук, при това го правите безплатно. Актуализации на състоянието, видеоклипове, предавания на живо и снимки са примери за органични публикации.

Освен бутон, който ви подтиква към действие, който се виждате в рекламата, една функция, която отличава спонсорирана публикация (Facebook реклама) от органична публикация, е наличието на етикет „Спонсорирано“ или „Платен спонсор“. Рекламите във Facebook са обозначени като спонсорирани, докато органичните публикации не са.

Органичната публикация (вляво) не съдържа „платен“ или „спонсориран“ етикет, докато рекламата (вдясно) го прави.

Органичните публикации също не се показват и на избрана целева аудитория. Споделяте публикации в хронологията си, надявайки се, че вашите последователи ще ги видят. Това прави органичното достигане толкова трудно за увеличаване: нямате достъп до всички инструменти за насочване на аудиторията, налични в рекламния панел на Facebook. Просто изработвате добър пост, публикувате по време на деня, в който аудиторията ви е най-активна и стискате палци. В резултат сякаш достигането на потребители с органични публикации става все по-трудно, органичният достъп на Facebook намаля драстично, което прави задачата ви още по-голямо предизвикателство. Има две основни причини за това.

Първо, Facebook се превърна във високо конкурентна платформа както за реклами, така и за органично съдържание. От април 2019 г. Facebook има 2.38 активни потребители месечно. Още през ноември 2017 г. Facebook обяви, че платформата има повече от шест милиона рекламодатели. Това са много хора, които произвеждат съдържание за платформата. Резултатът: задръстени постове в Информационните канали, пълни със съдържание, което изтласква вашите органични публикации на дъното на стената. Органичните постове, които се виждат от техните целеви аудитории, обикновено се появяват за миг и изчезват в социланото пространство.

Второ, Facebook актуализира алгоритъма през 2018 г., за да даде приоритет на постове от приятели и семейства пред тези на брандовете, издатели и рекламодатели. Достигането на приятели и семейство органично вече е трудно за обикновените потребители на Facebook, но това е още по-голямо предизвикателство за тези, които развиват бизнес в мрежата. С актуализацията на алгоритъма, потребителите на Facebook – както притежателите на бизнес акаунти, така и притежателите на обикновени сметки – трябва да платят за да се появяват.

Как рекламата във Facebook увеличава обсега си


И при голямото търсене на пространство за новини, и в новата версия на алгоритъма, органичният обхват е много труден за бизнеса. Ако инвестирате в реклами във Facebook, това също е предизвикателство. Въпреки това, различните инструменти и функции, които Facebook има за своите рекламодатели, улеснява значително достигането до целевата ви аудитория.

Например Facebook предлага редица опции за насочване на реклами, които ви помагат да достигнете до подходящата аудитория. Можете да насочвате потребители въз основа на местоположението, демографските данни за възрастта, устройствата, интересите и поведението. Тези опции за насочване Ви позволяват да показвате рекламите си на потребителите, които най-вероятно ще се интересуват от Вашия бизнес. Рекламата във Facebook също ви дава възможност да избирате от рекламни цели. Ако например искате да стартирате кампания, насърчаваща приложението ви, за да получите повече изтегляния, можете да изберете цел на рекламата ви да бъде „инсталиране на приложението“. С тази цел рекламата Ви ще се показва на потребителите, които най-вероятно ще изтеглят приложението ви.

Освен това рекламата във Facebook предлага разнообразие от рекламни формати, което ви позволява да бъдете креативни със съдържанието си на цена, която можете да си позволите. Опциите за рекламния ви формат включват видео, единично изображение, въртележка и др.

Въпреки че рекламата във Facebook със сигурност ви помага да постигнете бизнес целите си, не бива да се отказвате от органичните постижения. Все още има силна добавена стойност, ако публикувате качествено органично съдържание и все още е възможно да увеличите представянето си в платформата. Просто сега трябва да работите с малко повече усилия

Съвети за подобряване на вашето органично достигане във Facebook

За да подобрите органичния си достъп до Facebook, трябва първо да разберете как работи алгоритъмът. За да определите коя публикация да се показва в началото на потока от публикации, алгоритъмът дава оценка на всеки пост, а този резултат се определя от 3 фактора: лицето, публикувало поста, типа на поста и номерата на ангажимента на публикацията. Силните постове се публикуват от акаунт, с който потребителите често си взаимодействат. Типът постове, с който потребителите най-често се ангажират са вирусни видеа или снимки. Броят на ангажиментите също повишава ранга на публикациите.

Като се под внимание как работи алгоритъмът на Facebook, има няколко различни начина за увеличаване на обхавата на постовете ви, без да плащате за реклами на Facebook.

Използвайте разнообразни формати на постове

За да увеличите ангажираността си, опитайте да увеличите типовете постове. За разлика от това, което си мислите, вашите публикации не са ограничени до текст, изображения и видеоклипове. Всъщност има няколко формата, които можете да използвате. Когато пишете публикация, погледнете списъка с типове публикации във Facebook. Можете да видите пълния списък, като кликнете върху иконата на менюто с трите точки.

Допълнителни опции за Facebook могат да бъдат достъпни чрез кликване на менюто, оградено в червено.

Освен да добавяте изображения и видеоклипове към публикациите си, можете да маркирате продукти, да поддържате нестопанска цел, да създавате анкета, да се регистрирате от дадено място, да добавите чувство или дейност, да добавите бутон „Изпращане на съобщение“. Експериментирайте с различни типове публикации, за да се свържете с аудиторията си по креативни начини и да увеличите разнообразието на публикациите си, като запазите съдържанието автентично. Колкото по-интересни и разнообразни са вашите постове, толкова повече ангажираност можете да получите. Когато пробвате различни формати за пост, следете за тяхната ефективност. Това ще ви помогне да определите коя публикация най-добре кореспондира с вашите последователи.

Опциите за публикуване във Facebook са разнообразни

Направете страницата си център на вашата общност


Потребителите обикновено обичат да споделят мислите си във Facebook. Направете точно това и на страницата си, като създавате публикации, които предизвикват дискусии, свързани с вашия предмет на дейност. Например, можете да хоствате седмични разговори или Q-and-A сесии, в които потребителите могат да участват, за да научат нова информация или да споделят своите идеи по дадена тема. Задавайте си различна тема за всяка сесия.

Да речем, че сте професионален фотограф. Всяка седмица можете да споделяте поток на живо, демонстрирайки различни техники и трикове от професията си, с възможност за потребителите да задават въпроси. Една седмица темата може да бъде скоростта на снимане, а друга седмица – осветление. Има няколко различни начина за насърчаване на дискусиите на страницата ви, освен просто да споделяте маркетингови съобщения.

Използвайте Facebook Live

Facebook Live е друг начин да достигнете до вашите последователи. Всеки път, когато сте на живо, вашите последователи ще получат известие, освен ако не са изключили това в своите настройки. Стрийминг на живо ви дава възможност да бъдете напълно прозрачни с вашата аудитория, които виждат вашия бизнес така, както е, без допълнителни филтри и редакция. Тъй като потребителите са по-ангажирани с видео на живо, Facebook смята, че това е смислено взаимодействие, което увеличава появата ви в News Feeds.

Ето няколко примера за начините, по които можете да използвате видеоклип на живо:

  • Излъчване на бизнес събитие
  • Споделяйте кадри зад кулисите
  • Демонстрирайте как работи един продукт
  • Задръжте сесия Q-and-A
  • Попитайте аудиторията си за обратна връзка за продукт или услуга

Идеята зад видеото на живо е да се създаде чувство за общност. Със сигурност си струва да експериментирате, за да подобрите своя органичен обсег.

Още идеи как да увеличите органичните си достигания, може да прочетете в ЧАСТ 2.