Нови правила за качване на Custom аудитория
След като Александър Коган даде данните на милиони фейсбук потребителите на Cambridge Analytica, за да осведомява американските граждани (и не само) за предизборните кампании на президента Тръмп, Facebook е под огромен натиск да реформира политиката си за данни и реклама. Не само потребителите бяха ядосани, но и Конгресът, който поиска присъствието на Марк Зукърбърг на изслушване във Вашингтон, за да отговори на неудобни въпроси.
През трите месеца, от както скандалът Cambridge Analytica гръмна по новинарските заглавия, Facebook обеща да защитава потребителските данни повече. В резултат, Facebook прекъсна връзките с доставчици на данни от трети страни, чиято информация до този момент използвахме, за да помогне на рекламодателите да се насочват към потребители въз основа на офлайн поведение. Засилиха контрола на приложенията, ограничиха достъпа на приложенията до потребителската информация и стартираха програмата при злоупотреби с данни (Data Abuse Bounty Program), възнаграждавайки тези, които докладват приложения, злоупотребяващи с потребителски данни.
В последния си ход за защита на потребителите, Facebook изисква рекламодателите да спазват няколко правила, преди да качат своя потребителска аудитория.
От 2 юли рекламодателите ще трябва да уточнят от къде са получили своя списък с клиенти, преди да ги качат в потребителска аудитория (Custom Audience).
Рекламодателите трябва да уточнят дали са получили списъка на клиентите директно от клиенти (например от lead реклама, където клиентите доброволно са предоставили своята информация, като имейл адреси и телефонни номера), от клиенти и партньори или директно от рекламни агенции и доставчици на данни.
Освен това, когато споделяте персонализирана аудитория с партньор, двете страни трябва да декларират връзка за споделяне на аудиторията през Business Manager и да приемат условията на Facebook за Custom аудиториите.
Когато потребителите кликнат върху опцията „Защо виждам това?“ От падащото меню на рекламата, те ще видят секция, от коя от трите опции за събиране и създаване на Custom аудитории, рекламодателят е декларирал, че притежава техните данни. Те ще виждат също дали въпросната реклама достига до тях на база предоставен имейл или телефонен номер. Още по Фейсбук темата, може да видите тук: Facebook с нов формат за реклама в Marketplace.
Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest