Статистика за рекламите във Facebook, която всеки маркетолог трябва да знае през 2020г.
Статистика за рекламите във Facebook
Facebook е известен с това, че пуска тримесечни отчети за печалбите, които могат да бъдат златна мина за маркетолозите, които разчитат на Facebook Ads. Тъй като по-голямата част от приходите на Facebook продължават да идват от реклама, платформата обещава да бъде все по-привлекателна среда за своите рекламодатели. Това означава, че Facebook вероятно ще запази и подобри рекламния си процес, за да насърчи по-нататъшното използване на платформата от рекламодатели.
Ето статистически данни за реклами във Facebook, които ще ви помогнат при създаването на нови кампании тази година.
11. 94% от приходите от реклама във Facebook са от мобилни устройства
Едва 6% от приходите от реклама във Facebook идват само от потребители на настолни компютри. Хората продължават да имат достъп до Facebook предимно от мобилни устройства, което кара рекламодателите да харчат повече пари, насочени към мобилните потребители. Тази информация служи и като напомняне за това колко е важно да оптимизирате цялото си съдържание в социалните мрежи, за да бъдете максимално удобни за мобилни устройства.
Средната цена за Facebook Ads намалява с 6% през 2019 г.
Това може да ви се стори изненада, като се има предвид колко конкурентоспособни стават рекламите във Facebook. Но с 37% увеличение на рекламните импресии, това е добра новина за маркетолозите, които искат да извлекат максимума от рекламните си пари през 2020 г. Facebook отдава намалението на рекламните цени на комбинация от насочване на реклами и истории, така че това може да сигнализира дори за по-ниски разходи за реклама в бъдеще.
Средната цена на кликване за Facebook реклама е 1,72 долара
Изследване на Wordstream изчисли средната цена на кликване (CPC) за Facebook реклама във всички индустрии и установи, че 1,72 $ е средната стойност. Знаейки средната цена за клик, може да ви помогне да разберете колко може да се наложи да похарчите за реклами във Facebook, за да получите добра възвръщаемост на инвестицията. Това разбира се се отнася за пазари като САЩ, Канада, Франция и Германия. Средната цена за клик в България за всички отрасли е значително по-ниска.
CPC варира в различните отрасли и аудитории, така че е важно да тествате собствените си реклами, за да определите средна CPC за вашия бизнес.
Като цяло впечатленията от реклами във Facebook се увеличиха с 37% през 2019 г.
Достигането до Facebook в момента е по-високо от всякога. С увеличаването на импресиите и намаляването на цените на рекламите, това само потвърждава, че сега е повече от подходящо време да насочите маркетинговата енергия към платформата. Според финансовия директор на Facebook Дейвид Уенер, скокът в рекламните импресии е резултат от реклами във Facebook Stories, Instagram Stories и Facebook Newsfeed.
Facebook видео статистика
Видео клиповете стават все по-популярни типове публикации, които представляват около 11% от постовете във Facebook. Така че, ако не сте обмисляли да включите ангажираща видео стратегия в маркетинговия си план във Facebook, време е да го обмислите. Между видео рекламите, видео публикациите, историите и стриймването на живо, Facebook видео записите набират до 8 милиарда гледания на ден.
Ето какво трябва да знаете за бъдещето на видео клипове във Facebook.
Mobile-friendly видеа генерират по-голяма ангажираност.
Тъй като все повече потребители избират достъп до Facebook от мобилно устройство, рекламодателите трябва да изместят своите стратегии, за да се съобразят с това, което означава създаване на видео клипове, специално проектирани за мобилни устройства.
Потребителите гледат 85% от видео клиповете във Facebook без звук
Потребителите на Facebook все още предпочитат да превъртат в мълчание. Много видео клипове във Facebook започват да се възпроизвеждат без звук, което е изключително важно да се съсредоточите върху изображения, които привличат вниманието на зрителя. Ако има диалог или разказ във вашите видео клипове, добавянето на надписи го прави по-достъпен и увеличава ангажираността.
Facebook потребителите са 4 пъти по-склонни да гледат видео на живо от записани видео клипове
Времето, което хората прекарват, гледайки Facebook Live, се е утроило през последната година. Маркетолозите забелязаха, че видео клиповете на живо се представят по-добре в алгоритъма на Facebook и генерират повече ангажираност от предварително записаните видео клипове.
Квадратните видео клипове във Facebook получават с 35% повече гледания от пейзажните
Компанията Buffer установи, че квадратните видео клипове превъзхождат пейзажни видеа както по харесвания, така и по отношение на ангажираността.
Проучването установи също, че струва 7,5% по-малко, да накарате някой във Facebook да се ангажира с квадратно видео, отколкото с правоъгълно видео, както на мобилен, така и на настолен компютър. Самият Facebook насърчава потребителите да създават видео клипове във формат, уникален за мобилни устройства, за да увеличат ангажираността.
Заключение
Основна тема тази година е непрекъснатият растеж на Facebook рекламата и акцентът на видеото върху платформата. Познаването на статистиката и тенденциите във Facebook може да ви помогне да прогнозирате възможни промени в платформата и да промените маркетинговата си стратегия, така че да увеличите ангажираността, да достигнете до аудиторията си и да постигнете целите си.
Вижте също и „Данни за Facebook, които всеки маркетолог трябва да знае през 2020 г.“
Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest