Размери и спецификации на Facebook рекламни формати 2020
Facebook вероятно има най-сложната рекламна система от всички социални мрежи. Това не е случайно. Facebook има най-много потребители от всички социални платформи. Освен това те са отделили време, инвестиции и ресурси в създаването на рекламна система, която е едновременно мощна и лесна за техните бизнес клиенти. Но ако сте решили да рекламирате във Facebook, ще имате повече конкуренция, отколкото в по-малките мрежи. Това означава, че трябва да направите рекламите ви да се открояват от конкуренцията. Трябва да го направите правилно, като проектирате рекламите си до оптималните размери и отговаряте на всички изисквания на Facebook.
Facebook може би губи блясъка си, отчасти заради скандала с Cambridge Analytica. Тийнейджърите пък намират платформата за място, където родителите им се мотаят. И все пак това съвсем не означава, че хората напускат Фейсбук. Статистиките са впечатляващи:
- 1,52 милиарда ежедневно активни потребители
- 2.32 милиарда активни потребители месечно
- Сега 2,7 милиарда души използват Facebook, Instagram, WhatsApp или Messenger (тяхното „семейство“ от услуги) всеки месец
- 55 млрд. долара приходи от реклама за годината, приключила на 31 декември 2018 г.
- Приходите от мобилна реклама представляват приблизително 93% от приходите от реклама за четвъртото тримесечие на 2018 г.
Ако решите да рекламирате във Facebook, ще намерите изненадващо голям брой опции за реклама. По-долу обясняваме повечето от тях.
Размери на рекламите във Facebook Feed
Безспорно най-популярната рекламна позиция е в потребителския поток на новините – Facebook news feed. Следователно той е най-конкурентен. Може би ще откриете, че вашите конкуренти също рекламират в него. Мислете за News feed-а като за основния поток, в който задължително трябва да присъствате.
Можете да изберете или графична реклама, или видео реклама. Facebook има правила както във връзка с изображението / видеото, така и с текста на вашата реклама.
Обърнете внимание, че това са реклами, показващи се в основния поток от новини на потребителя. Те се скролват, ако разбира се потребителя не задържи вниманието си на тях.
Facebook Feed рекламни изображения
Въпреки че видеото бързо нараства по популярност, по-голямата част от рекламите във Facebook все още имат едно изображение. Това едва ли ще се промени, тъй като очевидно е много по-лесно да използвате снимка, отколкото да преминете през процеса на създаване на видео.
Facebook винаги е правил голям проблем с текста в изображенията. Ако вашето изображение съдържа повече от 20% текст, ще получите „намалена сервиране“ (според официалните изисквания за рекламите във Facebook). Обърнете внимание, че Facebook пренебрегва текста в основния екземпляр на вашата реклама, когато тя е 20% изчисление. Facebook предлага инструмент, за да гарантира, че нямате твърде много текст в изображението си.
Имайте предвид, че има някои изключения от текстовото правило на Facebook:
- Обложки за книги и албуми
- Изображения на продуктите (показващи целия продукт – не увеличение на лога или текст на опаковката)
- Игри
- Плакати на събития
Внимавайте с текстово лого. Всяко лого, което е предимно текст, се счита за текст, независимо от неговия размер или подравняване. По същия начин водните знаци и числата се считат за текст за целите на тези изчисления.
Официалните размери и спецификации за графичните реклами във Facebook Feed са:
- Препоръчителен размер на изображението: 1200 x 628 (1080 x 1080 за изображение 1: 1). Няма ограничения за максимален размер
- Съотношение на изображението: 9:16 до 16: 9 (няма връзка), 1.9: 1 до 1: 1 (ако има връзка)
- Изображения с не повече от 20% текст
- Типове файлове с изображения: .jpg или .png (Забележка: анимираните GIFS трябва да бъдат качени като видео реклама)
- Текст: 125 знака (ако няма връзка)
- Заглавие: 25 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
- Описание на връзката: 30 знака
Видео реклами във Facebook
През последните няколко години видеото набира популярност, така че изненадващо има голям ръст на видео рекламите във Facebook news feed. Обърнете внимание, че те са различни от Facebook In-Stream Video Ads (които имат 10 секунди видео ограничение).
Ефективност: видео рекламите във Facebook Feed са същите като Facebook Feed Image Ads, но те използват видео вместо статично изображение.
Официалните размери и спецификации за Facebook реклами във Facebook Feed са:
- Препоръчва се да качите видео клип с най-висока разделителна способност, наличен без букви или букви (без черни ленти).
- Минимални размери 600 x 315 (1.9: 1 пейзаж) или 600 x 600 (квадрат)
- Препоръчителното съотношение е между 9:16 до 16: 9 (хоризонтално: 16: 9, квадрат: 1: 1, вертикално: 4: 5 или 2: 3 и пълен портрет: 9:16)
- Множество приемливи видео формати, но се препоръчва .MP4 или .MOV
- Максимален размер на видео файла: 4GB
- Максимална продължителност на видео клипа: 240 минути
- Надписи и звук за видео: незадължително, но се препоръчва
- Изображение на миниатюра на видео не повече от 20% текст
- Заглавие: 25 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
- Описание на връзката: 30 знака
Рекламна въртележка – Facebook Carousel Ads
Опцията за реклама на карусел във Facebook позволява на марките да представят изображения (или видео клипове) на множество продукти в една реклама. Потребителите могат да прекарват пръст през различните слайдове на рекламната въртележка, за да видят различни предлагани артикули. Рекламите в карусели могат да съдържат комбинация от неподвижни изображения и/или видео клипове.
Рекламите във Facebook за карусели са доста универсални и брандовете могат да ги използват на многобройни места:
- Facebook Feed (Image and Video)
- Facebook Right Column
- Facebook Instant Articles
- Facebook Marketplace
- Facebook Audience Network Native, Banner, and Interstitial
Освен това не е нужно да създавате ръчно дизайна на всяко изображение. Фейсбук може да го генерира от зададения линк или директно от вашия Facebook каталог.
Официалните размери и спецификации за изображения на карусели във Facebook са:
- Минимален размер на изображението: 600 x 600
- Препоръчителен размер на изображението: Най-малко 1080 x 1080. Без ограничения за максимален размер
- Минимум 2 карти и максимум 10 карти за каруселна реклама
- Препоръчително съотношение на изображение: 1: 1
- Изображения с не повече от 20% текст
- Типове файлове с изображения: .jpg или .png
- Текст: 125 знака (ако няма връзка)
- Заглавие: 40 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
- Описание на връзката: 20 знака (незадължително за незабавни статии)
При настройка на каруселите, ще видите, че Facebook дава възможност да избирате видео или изображение. Можете също да направите комбинация от видео и изображения в един карусел.
Официалните размери и спецификации за Facebook Carousel видео са:
- Препоръчителна разделителна способност (Facebook Carousel video): 1080 x 1080 пиксела
- Минимум 2 карти и максимум 10 карти за каруселна реклама
правилно съотношение: 1: 1 - Всички видео формати трябва да бъдат или .MP4 или .MOV
- Максимален размер на видеото: 4GB на видео
- Максимална продължителност на видео клипа: 240 минути
- Изображение на миниатюра на видео не повече от 20% текст
- Текст: 125 знака (ако няма връзка)
- Заглавие: 40 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
- Описание на връзката: 20 знака (незадължително за незабавни статии)
Фейсбук реклама дясна колона
Фейсбук рекламните карета в дясна колона бяха стандартен формат за платформата. С увеличаването на употребата на мобилни устройства, има спад в използването на този формат, тъй като Дясна колона има само на десктоп версия. В данните за Q4 2018 е видимо, че CFC на реклама в дясна колона (около $ 0,57) е около половината от тази на реклама в news feed.
Рекламите в дясната колона съдържат сходна информация с рекламите в News Feed, но те са по-малки и се ограничават до неподвижно (пейзажно) изображение.
Официалните размери и спецификации за Facebook Feed реклами са:
- Минимален размер на изображението: 600 x 600
- Препоръчителен размер на изображението: 1200 x 628
- Съотношение на изображението: 9:16 до 16: 9 (няма връзка), 1.91: 1 (ако има връзка)
- Изображения не повече от 20% текст
- Типове файлове с изображения: .jpg или .png
- Текст: 125 знака (ако няма връзка)
- Заглавие: 25 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
- Описание на връзката: 30 знака
Видео реклами във Facebook
Може да се чудите каква е разликата между видео реклама във Facebook за news feed и Facebook реклама в In-Stream Video Ad. Ключовото разграничение е фразата „in stream“.
Видео рекламите във Facebook In stream позволяват на рекламодателите да доставят 5-15 секунди видео клипове, които не могат да се пропускат, на реклами на хора, които вече гледат видео клипове във Facebook на мобилно устройство. Те са като видовете реклами, които YouTube предоставя за известно време.
Този формат има висока степен на успеваемост, тъй като не се показват най-малко 60 секунди в основното видео. Към този момент хората са ангажирани с гледане на видео клипа си и е малко вероятно да спрат да гледат просто заради реклама. Те най-често са ефективно кратки търговски съобщения, които прекъсват за малко основното видео.
Основната разлика между видео рекламите във Facebook Feed и Facebook In-stream Video Ads е, че Facebook Ads Video Ads са самостоятелни реклами, които се появяват в новинарските емисии на потребителите, а не в друг видео клип.
Официалните размери и спецификации за Facebook реклами във Facebook Feed са:
- Препоръчва се да качите видео с най-висока разделителна способност
- Препоръчителното съотношение е 16: 9 (но може да бъде между 9:16 до 16: 9 (в зависимост от аспекта на основното видео)
- Множество приемливи видео формати, но се препоръчва .MP4 или .MOV
- Максимален размер на видео файла: 4GB
- Максимална продължителност на видеото: 5 до 15 секунди
- Надписи и звук на видео: незадължително, но препоръчително (има смисъл да ги съпоставите с основния видео клип)
- Изображение на миниатюра на видео не повече от 20% текст
Реклами във Facebook Marketplace
Facebook Marketplace е мястото, където хората могат да купуват и продават неща – точно като eBay или Craigslist. Той има предимството да има достъп до огромната потребителска база на Facebook.
Тъй като Facebook Marketplace се занимава с продажба, е от съществено значение да се разграничат тези реклами тук от другите обяви на Marketplace. Обявяването на вашия продукт за продажба във Facebook Marketplace не се счита за реклама. Ако рекламирате на Marketplace, вие рекламирате по същия начин, както бихте искали някъде другаде във Facebook.
Докато рекламата във Facebook на пазара по същество е същата като всяка друга реклама във Facebook, има една съществена разлика за рекламодателя. Хората отиват на Facebook Marketplace с намерение да купят, така че е по-вероятно да забележат вашата реклама, отколкото някъде другаде във Facebook.
Не подценявайте намерението. Повечето хора отиват на Facebook Marketplace, за да купят нещо местно. Докато рекламата е технически отделена от пазарната (и следователно може да бъде за всичко), най-вероятно е успешна, ако продава някаква местна стока или услуга.
Добър вариант и за ремаркетинг, тъй като периодично ще напомня на потребителя, че е разглеждал вашите продукти и може би е харесал или търси нещо подобно.
Официалните размери и спецификации за графичните реклами във Facebook Marketplace са:
- Минимален размер на изображението: 600 x 600
- Препоръчителен размер на изображението: 1200 x 628
- Съотношение на изображението: 9:16 до 16: 9 (няма връзка), 1.91: 1 (ако има връзка)
- Изображения не повече от 20% текст
- Типове файлове с изображения: .jpg или .png
- Текст: 125 знака (ако няма връзка)
- Заглавие: 25 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
- Описание на връзката: 30 знака
Официалните размери и спецификации за видео рекламите във Facebook Marketplace са:
- Препоръчва се да качите видео с най-висока разделителна способност
- Препоръчителното съотношение е между 9:16 и 16: 9
- Множество приемливи видео формати, но се препоръчва .MP4 или .MOV
- Максимален размер на видео файла: 4GB
- Максимална продължителност на видео клипа: 240 минути
- Изображение на миниатюра на видео не повече от 20% текст
- Текст: 125 знака (ако няма връзка)
- Заглавие: 25 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
- Описание на връзката: 30 знака
Facebook Instant Articles Ads
Сравнително нова възможност във Facebook, вече отворена за всички издатели, е да създавате незабавни статии. Незабавни статии е инструмент, предназначен за медийните издатели да разпространяват бързи, интерактивни статии на своите читатели в рамките на мобилното приложение на Facebook и Messenger. Статиите могат да се зареждат до десет пъти по-бързо от стандартните мобилни статии в мрежата.
Рекламодателите във Facebook могат да избират незабавни статии за нови или съществуващи кампании, или издателите могат да включват свои собствени кампании за директна продажба. Рекламите могат да се състоят от неподвижни изображения или видео клипове (които по своята същност се зареждат по-бързо от обикновено поради формата).
Официалните размери и спецификации за Facebook Незабавни отговори Изображенията на рекламите са:
- Минимален размер на изображението: 600 x 600
- Препоръчителен размер на изображението: 1200 x 628
- Съотношение на изображението: 9:16 до 16: 9 (няма връзка), 1.91: 1 (ако има връзка)
- Изображения не повече от 20% текст
- Типове файлове с изображения: .jpg или .png
- Заглавие: 25 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
- Описание на връзката: 30 знака
Официалните размери и спецификации за видео клипове с незабавни отговори във Facebook са:
- Препоръчва се да качите видео с най-висока разделителна способност
- Препоръчителното съотношение е между 9:16 и 16: 9
- Множество приемливи видео формати, но се препоръчва .MP4 или .MOV
- Максимален размер на видео файла: 4GB
- Максимална продължителност на видео клипа: 240 минути
- Изображение на миниатюра на видео не повече от 20% текст
- Заглавие: 25 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
- Описание на връзката: 30 знака
Facebook Stories Ads
Snapchat започна тенденцията към качване на истории с изображения или видео клипове, които изчезват след 24 часа. Instagram намери голям успех със своята версия – Instagram Stories. Facebook Stories също започват да ги застигат като популярност.
Можете да създавате вертикални реклами на цял екран, които се показват между Stories. Изображенията от Photo Story са видими в продължение на 5 секунди, освен ако потребителят не се измъкне от Story, видео клиповете продължават за продължителността на видео клипа (до 15 секунди)
Facebook Stories могат да използват смес от неподвижни изображения и кратки видео клипове и тези реклами могат да направят същото.
Не забравяйте да оставите около 250 пиксела в горната и долната част на всеки слайд, тъй като там отиват изображението на профила и призовавайте към действие.
Официалните размери и спецификации за изображенията на рекламите във Facebook Stories са:
Препоръчителен размер на изображението: 1080 x 1920 (но запазете текста си в рамките на 1080 x 1420)
- Съотношение на изображението: 1.91 до 9:16
- Изображения не повече от 20% текст
- Типове файлове с изображения: .jpg или .png
Официалните размери и спецификации за Facebook Stories Рекламни видео клипове са:
- Препоръчва се да качите видео с най-висока разделителна способност
- Препоръчителното съотношение на страните е между 1,91 до 9:16
- Оставете 250 пиксела в горната и долната част без текст и лога
- Множество приемливи видео формати, но се препоръчва .MP4 или .MOV
- Максимален размер на видео файла: 4GB
- Максимална продължителност на видеото: 15 секунди
- Изображение на миниатюра на видео не повече от 20% текст
Facebook Collection Ads
Рекламите във Facebook колекция улесняват хората да преглеждат продуктов каталог на мобилни устройства. Всяка реклама във Facebook колекция разполага с един основен видео клип или изображение, заедно с четири по-малки съпътстващи изображения в подредба на мрежа.
Когато някой кликне върху този тип реклама, той води към бързо зареждащо се визуално изживяване след щракване, задвижвано от Instant Experience, без да напускате Facebook.
Facebook има набор от шаблони, които можете да използвате, в зависимост от целите на вашата реклама. Те включват:
- Instant Storefront
- Instant Lookbook
- Instant Customer Acquisition
- Instant Storytelling
Официалните размери и спецификации за изображенията от реклами във Facebook колекция са:
- Минимален размер на изображението: 600 x 600
- Съотношение на изображението: 1: 1 за квадрат, 9:16 за пейзаж
- Максимален размер на изображението: 30MB
- Изображения не повече от 20% текст
- Типове файлове с изображения: .jpg или .png
- Текст: 90 знака
- Заглавие: 25 знака (всички повече ще бъдат съкратени)
Официалните размери и спецификации за видео колекции във Facebook колекции са:
- Препоръчителна минимална разделителна способност: 1200×628
- Множество приемливи видео формати, но се препоръчва .MP4 или .MOV
- Максимален размер на видео файла: 4GB
- Препоръчителна продължителност на видеото: по-малко от 2 минути
- Максимална продължителност на видеото: 120 минути
- Изображение на миниатюра на видео не повече от 20% текст
- Текст: 90 знака
- Заглавие: 25 знака (всички повече ще бъдат съкратени)