Хуморът – ключът към паметната реклама
Когато се разсмеете от една реклама, независимо дали я виждате във фейсбук, инстаграм или по телевизията – тя има стойност, става незабравима и споделяща се. Помислете за секунда за любимата си реклама. Накара ли ви да се усмихнете? Спомняте ли си за какво е било? Ако отговорът е „да“ на първия въпрос, най-вероятно същото е и за втория въпрос.
Хуморът е мощен маркетингов инструмент, особено в социалните мрежи. Зрителите от поколението Милениум и поколението Z обичат хумора. Ако искате да се запечатате в ума им, трябва да говорите на техния език. „Гъделичкането“ е един от най-ефективните начини за това.
Представителите на поколението Милениум споделят, че не само си спомням хумористични реклами, но и са по-склонни да станат лоялен клиент на марка, която ги кара да се смеят. Този тип концепция използват Dollar Shave Club.В една от техните рекламни кампаии за facebook, компанията използва безцеремонен и недвусмислен хумор, за да достигне до повече хора. И успява! В своя видео кампания, брандър се обръща към таргета си със следните думи: “Our Blades Are F***ing Great.” Видеото им е толкова добро, че колкото повече го гледате, вероятността да станете член на клуба става по-голяма. Вижте го:
Когато една марка ви спечели, тя остава в съзнанието ви. Накарайте целевата си аудитория да се усмихне и вече наполовина сте ги спечелили. Мислите ли, че една застрахователната компания може да ви разсмее? Да, ако гледате реклама на GEICО! Компанията създава предсказуем, но забавен сюжет за основното си послание. Тази реклама е озаглавена“Longest Goal Celebration Ever” и определено ще я запомните, след като я изгледате.
Но докато хуморът може да работи за някои марки като GEICO и DSC, той не работи за всички. Как да бъдете сигурни, че ще работи за вас? Ето някои фактори, които трябва да имате предвид, когато решавате дали да създавате хумористични кампании.
Кога да използвате хумора
Когато отговаря на вашето послание за продукт или марка. Ако използваният хумор отговаря на стила и тона, с които искате клиентите да асоциират продукта или марката ви – тогава не се колебайте да ги разсмеете!
Искате да сте по-релевантни. Хуморът е чудесен начин да се свържете с аудиторията си, защото ви помага да ви възприемат като по-достъпен и близък, повече човек, а не просто бизнес.
Целевата Ви аудитория е от поколението Милениум или Z. По-младите демографски категории имат по-висока оценка за хумора в рекламните формати, особено ако искате да използвате хумор, който има елемент на ирония или може да бъде тълкуван като обиден от по-възрастните аудитории.
Искате да имате последователен хумористичен тон за вашата марка. Хуморът не работи добре, ако го използвате само в една реклама. Не е задължително непременно да сте забавни през цялото време, но ако искате да накарате хората да се смеят, трябва да сте склонни да правите това периодично.
Кога да не използвате хумор
Когато не отговаря на вашата марка или е неподходящ за вашия продукт. Например, може да е неуместно да се използва хумор, ако продавате антидепресанти.
Когато целевата ви аудитория е от по-възрастни потребители. Въпреки това, в зависимост от вида хумор, който използвате или какво знаете за интересите на вашата аудитория, това не винаги е така.
Когато нямате подходящи екип за писане на текстовите съобщения. Използването на хумор в маркетинговите послания е специфичен занаят. Ако не разполагате с квалифицирани копирайтъри и ясна стратегия за хуморът, който ще използвате – по-добре не го правете.
Видът хумор, който обмисляте, е напълно офанзивен. Ако не сте сигурни, изпробвайте вида на хумористичните съобщения, които обмисляте, с маркетингов екип или тествайте с група, за да получите обратна информация.
Уникално и запомнящо се
Ако целта ви е да бъдете уникални и запомнящи се, създаването на хумористични кампании може да ви помогне да го постигнете. Забавните реклами ще ви помогнат също и да разграничите вашата марка от конкурентите ви, като ви дава отличителен глас. Най-добрият начин наистина да знаете дали хуморът ще работи за вас е да познавате добре вашата аудитория. Дали те биха оценили един по-лек, по-малко сериозен подход към света? Във Facebook рекламата например можете да научите много за вашата аудитория въз основа на техните интереси, хобита и дейности. Разгледайте страниците, които харесват, книгите, музиката и филмите, които вашият перфектен клиент и аудитория харесват.
Хуморът е много полезен и когато се опитвате да спечелите нови фенове или да задържите интереса на съществуващите ви фенове. Ако услугите ви се базирани на абонамент, ще искате да задържите интересът на фейсбук аудиторията, която ви следи, възможно най-дълго. Един от най-добрите начини да накарате потребителите си да усетят вашата фен страница в зоната на техния комфорт, е да ги накарате да се разсмеят. Положителната емоция или дори само усмивката може да ви отличи от вашите конкуренти :))
Искате да знаете повече? Вижте „Как да създадете споделящо се съдържание във Facebook“
Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest