10 причини защо онлайн магазинът ви не продава
След години опит в обслужването на онлайн магазини събрахме най-често срещаните причини, поради които онлайн магазините могат да се провалят. Много от клиентите ни не са си давали сметка, че започвайки начинание с интернет магазин, то няма да е по-малко трудно от всеки друг бизнес. Като всяко ново начинание, и онлайн търговията изисква ресурс, познания и много много енергия. Вижте кои са най-често срещаните проблеми в интернет магазините и как да подобрите нещата, ако те важат и за вас.
1. Продуктите ви са силно конкурентни, а конкуренцията предлага по-добри условия от вас
Цена, доставка, обслужване, гаранция, следсервизно обслужване са все неща, които влияят при вземане на решение за покупка на дадена стока. Разгледайте конкурентите си. За да продавате добре, трябва да знаете какво предлагат и кои са силните и слабите им страни. Ако вашите продукти са масово в интернет пространството на по-добри цени или се предлагат с безплатна доставка в конкурентни сайтове, защо потребителя да ги купи от вас?
Ако сте сигурни, че продуктите във вашия онлайн магазин са изпълнили гореспоменатите условия, вече може да се фокусирате върху следващите. Причините за неуспех на онлайн магазина ви може да са наистина много, но тук ще разгледаме най-често срещаните. Поработете над тях и със сигурност ще усетите разликата почти веднага.
2. Сайтът ви няма мобилна версия
В днешно време да нямате добре оптимизирана мобилна версия на онлайн магазин си е равносилно на самоубийство за бизнеса ви. Ако още не сте забелязали, вероятно 80-90% в зависимост от продуктите, които предлагате, се купуват от мобилни устройства. Направете поръчките си лесни за тези клиенти, които купуват бързо през телефоните си. Те са по-голямата част от вашите потребители.
3. Сайтът ви е твърде разхвърлян, без ясни категории.
Продуктите ви са твърде разпилени и клиентът трудно открива това, което търси. Най-лесният начин да разберете дали това е така е, като се поставите на мястото на потенциален клиент. Опитайте да разгледате вашия онлайн бизнес като напълно нов потребител. Намирате ли лесно това, което търсите? Получавате ли достатъчно информация? Става ли ви ясно какво точно се предлага в този сайт? Ако не можете да се поставите на мястото на клиент, помолете някой, който не е свързан с вашия бизнес, да го направи. Може би той по-обективно ще ви даде потребителско мнение.
4. Изображенията на сайта ви са малки, недостатъчни или некачествени.
Визията е това, което продава. Ако не можете да покажете преимуществата си със снимки, не очаквайте, че описанието ви ще свърши тази работа. Независимо дали става въпрос за дрехи или за тежкотоварни камиони, потребителят гледа първо снимките. Ако те са с лошо качество, никой няма да прочете колко всъщност е хубаво, това, което предлагате.
5. Нямате достатъчно информация или дори никаква
Често собствениците на онлайн магазини подценяват силата на доброто описание. Залагат на снимките, което не е неправилно, но в никакъв случай не е достатъчно. Независимо от предлаганите продукти, описанието е напълно задължително и за добрата оптимизация на сайта, и за информация на потребителя. Ако продуктът ви е добър, кажете това на клиентите си. Напишете всичките му преимущества и не пестете думи.
Когато сте спечелили бъдещите си клиенти с изображения и изчерпателна информация за продуктите си, пътуването през вашия интернет магазин преминава към етапите на поръчка. И тук не малко онлайн магазини допускат фатални грешки.
6. Невидими важни бутони като “купи” или „добави“
Често, за да изглежда сайтът красив, клиентите ни слагат цветове, които обаче остават невидими за потребителя. Помолете програмистите или дизайнерите си да разработят версия на бутона „купи“ или „добави в количка“ в ярки цветове или подчертани, за да се виждат ясно от потребителя. Ако клиента не може да се ориентира бързо как да направи поръчка и къде да кликне, конкурентите ви ще го направят.
Кошницата на клиента ви е пълна и той е готов да завърши поръчката си, но анализа на пиксел кода ви показва, че голям брой потребители са добавили в кошницата си, но не са завършили покупката си. Защо? Обърнете внимание на формата ви за регистрация!
7. Формата ви за регистрация е сложна за попълване
Опростете я! Махнете незадължителните полета и оставете само най-необходимото. Никой, включително и вие самите, не обича да попълва дълги и сложни форми, за да се регистрира където и да било. Сложете име и фамилия в едно поле, вместо да карате потребителя си да ги пише в отделни полета. Автоматизирайте максимално процеса по въвеждане на данни. Всичко по формата ви трябва да е бързо и лесно за попълване.
8. Нямате автоматична регистрация през профили – Facebook, goole и др.
Обърнете внимание, че повечето сайтове дават възможност за бърза регистрация чрез потребителските профили в интернет. Най-често използваните за България са Facebook и Google. Освен, че профила автоматично ще попълни данните на потребителя в полетата, ще обвърже профила на клиента ви с вашия сайт, което си е още едно преимущество за вашия онлайн маркетинг. Разбира се не забравяйте да добавите и съгласие с общите условия на сайта.
9. Нямате опция за поръчка без регистрация
Макар полетата за попълване в тази форма да са доста повече, не малко клиенти предпочитат да правят поръчките през форма без регистрация. Старайте се да я опростите максимално, както формата за регистрация. Дайте възможност на клиентите си да пазаруват от вас, без да бъдат допълнително облъчване по мейл. Това не означа, че в бъдеще няма да се върнат и да станат ваши лоялни клиенти.
10. Не рекламирате онлайн магазина си
Колкото и страхотни оферти и предложения да имате за своите клиенти, те няма да научат за тях, ако не използвате онлайн реклама. В зависимост от пазарната ниша и това къде са вашите потенциални клиенти, изберете някои от онлайн каналите за реклама Facebook, Google, Instagram, Youtube. Отделете начален месечен бюджет, с който да започнете, и бъдете готови да го увеличите с нарастването на поръчките си.
Често клиентите смятат, че проблема с липсата на продажби идва от рекламата. Добре е да знаете, че самата реклама няма за цел да продава. Целта на рекламата е тя да заведе вашите потенциални клиенти на сайта ви, но същинските етапи на покупка се случват във вашия онлайн магазин. Изчистете всички „подводни камъни“ там и чак тогава преминете към добра онлайн реклама.
Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest