Данни за Facebook, които всеки маркетолог трябва да знае през 2020 г.

април 2, 2020 By

Facebook продължава да нараства всяка година, откакто стартира през 2004 г., както при активни потребители, така и по време, прекарано в платформата. Все още е най-използваната социална платформа с повече от 2,5 милиарда активни потребители месечно. Използвайте данните при изработването на маркетингова стратегия на Facebook.

Демография на Facebook

Може да изглежда, че всеки използва Facebook, но познаването на конкретни демографски данни в социалните медии за дадена платформа може да ви даде представа за типа хора, които го използват най-много. Ето основните демографски данни за средния потребител на Facebook през 2020г.

1. Потребителите на 65 и повече години са най-бързо развиващата се група във Facebook

Източник: qz.com

През 2019 г. най-съществената промяна в потребителската демография на Facebook беше сред потребителите, родени през 1945 г. или по-рано, известни още като поколението „Безшумно“ (“Silent” generation). Тази възрастова група е нараснала в платформата от 26% през 2018 г. до почти 40% през 2019 г. Интересното е, че Millennials и Boomers се увеличиха само с максимум 2%, а Gen Xers дори намали използването на Facebook.

 

2. По-малко тийнейджъри използват Facebook сега, отколкото в предишни години

През 2015 г. 71% от тийнейджърите бяха активни във Facebook. Понастоящем само 51% от американските тийнейджъри между 13 и 17 години използват Facebook. Въпреки все още големия си брой, тийнейджърите предпочитат други социални мрежи като YouTube, Instagram и Snapchat.

3. Само 10% от потребителите на Facebook живеят в САЩ или Канада

Въпреки че азиатско-тихоокеанските потребители съставят близо 41,3% от месечните активни потребители (MAU) във Facebook, 10,1% MAU от нас и Канада не трябва да бъдат уволнявани толкова бързо. Малко над 48% от приходите от реклама във Facebook идват само от САЩ и Канада. Бизнесът с международно присъствие има огромна възможност да достигне до рекламни пазари с по-ниска конкуренция от пазарите в Северна Америка.

Почти 90% от ежедневно активните потребители на Facebook идват извън САЩ / Канада.

4. 74% от потребителите на Facebook са носители на високи доходи

Използването на Facebook е видно сред хората с високи доходи и дори надминава LinkedIn, което достига едва 49% от потребителите. YouTube е единствената платформа за социални медии с по-голям обхват при 83% от хората с високи доходи. Ако търсите платежоспособни клиенти, определено трябва да включите фейсбук рекламата във вашата стратегия.

Статистика за използването на Facebook

Да знаете кой използва платформата е първа стъпка. Следващата стъпка е да знаете как тези потребители се ангажират с Facebook.

5. 1,62 милиарда потребители посещават Facebook ежедневно.

Въпреки, че потребителите уж стараят да използват социалните мрежи по-малко, статистиката не показва точно това. Като цяло активните потребители на Facebook продължават да се увеличават всяка година. Сред активните потребители на Facebook в САЩ 74% от хората използват сайта всеки ден.

6. 88% от потребителите на Facebook са на платформата, за да поддържат връзка с приятели и семейство

Поддържането на приятелства от разстояние сега е само на един клик  по-добри отношения. Според Statista Facebook е платформа, която всички демографски групи използват, за да поддържат връзка с близки и приятели.

 

7. Най-голям трафик има в средата на ден сряда и четвъртък

Дните и часовете, в които публикувате в социалните мрежи, могат да повлияят на ангажираността на вашите публикации. Като най-добро време за публикуване във Facebook, статистиката показва, че това е между 11:00 и 14:00ч. в сряда и четвъртък. Така системата ви показва кога имате шанс да достигнете до най-много хора. Вашата индивидуална статистика на страницата си, може да проследите като влезете в Insights и отидете на Posts. Така ще видите кога феновете на вашата страница са били най-активни.

 

8. През 2020 г. средното дневно време, прекарано във Facebook ще се задържи

Миналата година проучване на eMarteter установи, че ежедневната употреба на социални мрежи намалява.Използването на Facebook, по-специално сред потребители от 18 и повече години в САЩ, намаля с близо 2% в сравнение с предишни години. През 2020 г. те прогнозират, че средното дневно време по същество ще остане същото.

9. Facebook Stories има 300 милиона активни потребители ежедневно

Докато Instagram Stories е малко по-популярен, Facebook Stories се оказва, че се разраства като място, където потребителите на Facebook прекарват много време. Създаването на Facebook Stories изисква различна маркетингова стратегия от създаването на други видове публикации във Facebook. Ако аудиторията ви е активна в Stories, струва си да инвестирате в създаването на визуално съдържание, съобразено с този носител.

10. 53% от възрастните във Facebook не разбират как новините им се показват на стената

По-възрастните потребители на Facebook имат по-малко разбиране за това как Facebook избира кои публикации да показват в емисиите си за новини. Докато 59% от потребителите на възраст 18-29 години казват, че имат доста добро разбиране за това как работи алгоритъма  на Facebook, само около 38% от потребителите над 50 години разбират защо виждат определени публикации.

Използвайте evergreen съобщения, които добавят контекст към причината, поради която целевите демографски данни виждат реклами или публикации, помага на бизнеса да бъде по-прозрачен и да избегне объркване на аудиторията.

Вижте още и „Статистика за рекламите във Facebook, която всеки маркетолог трябва да знае през 2020г.“