10 Съвета за Facebook реклама и това, което НЕ ТРЯБВА да правите
Рекламата във Facebook е важен маркетингов инструмент, който ще ви позволи да се насочите активно към предпочитаната от вас аудитория, като значително увеличите шансовете Ви да достигнете до хора, които ще се заинтересуват от вашите стоки или услуги. С повече от два милиарда потребители по целия свят, които имат достъп до Facebook всеки месец, компанията за социални медии остава най-добрият избор за повечето рекламодатели.
За съжаление, ако неправилно рекламирате във Facebook, рекламните ви кампании може да са само пропилени възможности. Ще намерите много материали в интернет за това какво трябва да правите, но не и какво не трябва. Има повече от шест често срещани грешки, които трябва да избягвате.
- Сменяте рекламите твърде бързо
Да, трябва редовно да променяте някои елементи на рекламите си, за да се преборите с отегчението на потребителя от реклами, което води до намаляване на рентабилността на инвестициите. Също така обаче, трябва да оставите рекламните си кампании да работят достатъчно дълго, за да може системата на Facebook да ги оптимизира. Активната кампания ще въведе това, което Facebook нарича „фаза на обучение“, време, когато платформата показва вашите реклами на различни потребители, за да научите как най-добре да ги оптимизирате спрямо резултатите, които търсите. Фазата на обучение изисква да завърши поне 50 реализации, а през това време може да откриете, че рекламните Ви кампании се колебаят в резултатите.
Тъй като фазата на обучение изисква време за събиране на данните, необходими за подобряване на ефективността на вашата кампания, жизненоважно е да не правите промени в рекламните елементи на ниво adset или кампания, като променяте таргет, цели или бюджет. В противен случай фазата на обучение ще се рестартира и ще трябва да изчакате още 50 реализации, преди да видите оптимизираните си кампании. Търпението е добродетел.
2. Очаквате бързи резултати
Много рекламни потребители във Facebook погрешно смятат, че пускането на реклами в платформата ще доведе до мигновени резултати. Facebook не е машина за печатане на пари, която генерира милиони само за няколко дни. Напротив, необходимо е време и експерименти, за да получите желаната от вас възвръщаемост на инвестициите. Фазата на обучение не е единствената причина, която трябва да чакате търпеливо, за да получите желаните резултати. Има и пътуването на купувача, през което трябва да преведете клиентите си, а това отнема време. Има и разделно тестване (split testing), за да видите кои реклами ще се представят добре.
Имайте търпение и оставете системата на Facebook да завърши фазата на проучване без прекъсване. Внимателно наблюдавайте резултатите си, като увеличите бюджета на кампаниите, които се представят добре, и поставяте на пауза тези, които не са ок.
3. Не познавате вашата целева аудитория
Рекламите във Facebook позволяват прецизно насочване на почти всеки тип реклама. Ако не знаете към кого да я насочите обаче, ще пожънете незадоволителни резултати, показвайки реклами на аудитория, която е малко вероятно да отговори на вашата оферта. Ако не познавате целевата си аудитория, няма как да предоставите качествено съдържание, което вашите бъдещи клиенти търсят.
Когато стартирате кампаниите си, не забравяйте да зададете подробно насочване според личността на купувача си. Представете си вашите перфектни клиенти. Определете тяхната идентичност, включително техните интереси, доходи, местоположение, възраст и пол.
Когато вече познавате целевата си аудитория, знаете как да създадете своето копие, рекламни послания и стратегия по начин, който да им хареса. Например реклама за паржоли няма да бъде добре приета сред вегани или вегетарианци. Ако не познавате аудиторията си, няма да знаете как да им представите рекламите си.
4. Не сменяте реклами
Ако постоянно използвате едно и също изображение, видео или рекламно копие, целевата ви аудитория може да се умори от рекламата ви само за седмица. В резултат на това процентите на кликване намаляват и по-малко потребители ще виждат рекламите ви. Дори и потребителите да ги видят, ще изберат да игнорират рекламите или още по-лошо – да ги скрият или докладват. Обновяването на рекламите ви ще задържи интереса на аудиторията ви.
За да избегнете пренасищане от реклама, създайте множество рекламни визуализации на една оферта. Създайте няколко на брой рекламни послания с различни елементи (снимки, видеа, карусели). Така вероятността да им омръзнете е доста по-малка.
5. Рекламирате без стратегия или цел
Преди да стартирате кампаниите си, първо трябва да знаете какво точно искате да постигнат рекламите ви. Помислете за продажбената фуния – горната, средната или долната, за която трябва да оптимизирате. Помислете за бизнес целта – увеличаване на продажбите, имидж на марката, събиране на имейли или посещения в магазина – всичко това са цели, които да заложите във вашата стратегия. Преди да създадете вашата реклама, знайте какво искате да постигнете с нея. Ясно я дефинирайте и си поставете реалистична цел, която можете да измерите.
Facebook предоставя разнообразни рекламни цели, които можете да използвате. Тези цели са важни, тъй като резултатите, които рекламата ви ще жъне, зависят от избраната от вас цел. Ако например искате да изпратите повече клиенти до вашия магазин за бои и мазилки, изборът на целите за посещения на магазина би бил по-разумният избор, а не целта за познаване на марката.
6. Избор на грешно изображение
Да, има нещо като избора на грешно изображение в рекламата. Изборът на подходящо изображение е много по-сложен от качването на висококачествена снимка или снимка с ниско качество.
През 2017 г. Keywee, агенция за дигитален маркетинг, публикува проучване за създаване на публикации във Facebook, които конвертират. В проучването изследователите установяват, че рекламите с изображения, съдържащи разпознаваеми хора или обекти, се представят по-добре от рекламите с непознати хора или предмети. Когато пускали реклами за Fortune, изследователи от Keywee открили, че рекламата с изображение на Бионсе превъзхожда рекламата с образа на непозната жена.
В същото проучване изследователите установяват, че рекламите с изображения, подходящи за целевата си аудитория, превъзхождат рекламите с неподходящи изображения. В кампания за Where Traveler реклама с холивудски знак, насочена към Лос Анджелинос, се представя по-добре от реклама с град, който не може да се идентифицира.
Изображенията пленяват аудиторията ви много преди вашите думи. Когато пускате реклами, направете тест на различни реклами с различни изображения, за да видите коя е най-добрата. Както демонстрираха изследователите от Keywee, правилното изображение може значително да увеличи ефективността на вашата кампания.
7. Пренебрегвате инсталирането на Facebook Pixel код
Facebook Pixel е код, който се инсталира на вашия уебсайт и проследява посетителите на сайта. Когато тези посетители се върнат във Facebook, можете да ги облъчите с реклами, които ще увеличат вероятността от конверсии. Без Facebook Pixel няма да можете да се свържете обратно с клиентите си – важна част от всяка дигитална реклама. Често клиентите обмислят, преди да направят покупка. Необходими са няколко реклами, които да виждат в news feed , преди да извършат действие. Ако не можете да таргетирате тези клиенти, няма как да ги прeведете правилно през фунията за продажби.
Значението на пиксела се простира отвъд ретаргетирането. Пикселът също така ви позволява да изключите конкретни аудитории, като например клиенти, които вече са кликнали върху вашата реклама, за да купят вашия продукт, изпратили отговори във вашата водеща форма или изтеглили вашето съдържание. Изключването на пръв поглед може да не изглежда като ефективна стратегия, когато в действителност ви спестява разходите за ухажване на клиенти, които вече са реализирали чрез вашата реклама.
8. Избор на прекалено тясна аудитория
Да, искате тясно таргетирана аудитория, която ще ви позволи да увеличите възвръщаемостта на рекламните си разходи. В същото време обаче трябва да сте сигурни, че аудиторията ви не е прекалено тясна. Ако тя е твърде малка, системата не може да получи достатъчно данни, за да научи какво работи за вас, а това може да ви затрудни бъдещите реклами. Отново системата се нуждае от поне 50 реализации, за да оптимизира показването на вашите реклами.
Не само това, твърде тясната аудитория може да доведе до 2 катастрофални резултата: Facebook няма да ви позволи да пускате рекламите си, или цената ви ще се увеличи. За да сте сигурни, че целевата ви аудитория не е прекалено тясна, не прекалявайте с подробния инструмент за таргетиране и проверете измервателя на аудиторията си, като се уверите, че стрелката попада върху зелената част на скалата, а не в червената.
9. Очаквате повече за по-малко
Да, Facebook е евтин вариант за увеличаване на обхвата ви и следователно за повишаване на интереса към вашия бизнес. Това обаче не означава, че трябва да намалите значително рекламния си бюджет и да очаквате да получите същите резултати. Ако искате да увеличите реализациите, трябва да платите за тях. Същото важи и за усилието, което влагате в рекламите си. Ако решите да инвестирате в евтини рекламни послания, мътно изображение, лош уебсайт и продукти под средното ниво, тогава не очаквайте да генерирате хиляди от рекламите във Facebook. Каквото посееш това ще пожънеш. Получаваш това, за което плащаш.
10. Реклама с лош уебсайт
Рекламите във Facebook са чудесен начин да достигнете до широка, разнообразна и прецизно таргетирана аудитория. Това обаче не означава, че можете да пускате реклами, без да имате предвид съществуващия си уебсайт. Трябва да обърнете сериозно внимание на състоянието на вашия сайт – пълнота, трафик, ефективност на целевата страница, преди да изпратите клиенти там. Ако уебсайтът ви не продава сега, добавянето на допълнителни разходи за реклама няма да го промени. Вместо това се уверете, че уебсайтът ви първо работи, след това използвайте реклами, за да насочите клиентите към вашата целева страница.
Настройката на Facebook реклама е проста. Настройката на добра реклама във Facebook от друга страна отнема повече усилия. Чрез избягването на тези ключови проблеми обаче можете да създадете по-ефективни реклами, които да привличат трафик към вашия уебсайт, да увеличат реализациите и в крайна сметка да доведат до по-щастливи и доволни клиенти. А това е работеща дългосрочна стратегия за всеки бизнес!
Виже също и Как да увеличим органичното достигане до Facebook или 10 причини защо онлайн магазинът ви не продава.
Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest