10 ФЕЙСБУК ТЕНДЕНЦИИ, ЗА КОИТО ТРЯБВА ДА ЗНАЕТЕ ПРЕЗ 2021 Г.

март 18, 2021 By

Като една от най-големите, ако не и най-голямата рекламна платформа за социални медии, има много неща, които трябва да бъдат в крак с Facebook, ако бизнесът ви иска да се възползва от всичко, което платформата предлага.

Каква е тенденцията във Facebook? Какви са нарастващите тенденции в социалната мрежа и по-важното е какъв е потенциалът на най-добрите тенденции във Facebook, които навлизат през 2021 г.?

Ако търсите отговорите на тези въпроси, попаднали сте на правилното място. В тази статия сме събрали някои от най-горещите тенденции във Facebook. Прочетете, за да разберете каква е тенденцията във Facebook сега и през следващите месеци от 2021 година.

1. Facebook Live се завръща

Една от най-бързо нарастващите тенденции във Facebook през 2021 г. вероятно ще бъде увеличеното използване на Facebook Live.

Докато правителствата по целия свят налагат блокировки в опит да ограничат разпространението на коронавируса през 2020 г., потребителите се обръщат към Facebook Live за своята доза социален контакт.

Според последните доклади е имало 26,9% ръст в годишното използване на Facebook Live през второто тримесечие на 2020 г. и огромен ръст от 126% за четири кратки месеца (Socialbakers, 2020).

Въпреки че данните от 2019 г. също показват увеличение от Q1 до Q2, покачването е много по-незначително – силна индикация, че увеличението на 2020 г. е резултат от фактори извън сезонните промени.

Броят на живите включвания във Facebook през второто тримесечие на 2020 г. съставлява почти един процент от всички публикации на марки във Facebook. Това показва, че брандовете започват да осъзнават предимствата на използването на Facebook Live, за да поддържат връзка с клиентите си. Въпреки това, можем да очакваме повече да приемат тази стратегия и да се възползват от тази тенденция във Facebook, докато се насочваме към 2021 г.

2. Ефектът AR

С бързо нарастващия размер на разширената реалност (AR) и виртуалната реалност (VR) пазарът ще достигне 18,8 милиарда долара през 2020 г., това е една технология, която има потенциал да повлияе драматично посоката на тенденциите във Facebook.

В настоящия си вид студиото Spark AR на Facebook се оказва изключително популярно сред своите потребители. Към днешна дата близо половин милион създатели от около 190 държави са го използвали за създаване и публикуване на над 1,2 милиона AR ефекти във Facebook и Instagram (Spark AR, 2020).

Това не е всичко. Статистиката показва, че потребителите наистина са го използвали през последните месеци. Само през третото тримесечие на 2020 г. AR ефектите, публикувани от над 150 акаунта, генерират повече от един милиард показвания.

Като се има предвид колко бързо потребителите го възприемат и бързото му нарастване на популярността, това вероятно ще бъде една от най-горещите тенденции във Facebook през 2021 година.

3. Facebook видео маркетинг расте

Видеоклиповете отдавна са се утвърдили като любимо съдържание на потребителите за гледане в социалните медии. Тогава не трябва да ни изненадва, че на фона на нарастващото търсене на видеоклипове, видеоклиповете във Facebook ще продължат да се включват сред топ маркетинговите стратегии на брандовете.

Вече последните тенденции във Facebook показват нарастващо видео съдържание, публикувано на платформата. Общият процент на видео съдържание през третото тримесечие на 2020 г. се е увеличил с 2,6% спрямо предходната година до 28,8% (Socialbakers, 2020).

Всъщност след изображенията, които формират 70 процента от цялото съдържание във Facebook, видеоклиповете се превърнаха във втория най-популярен тип публикации в платформата. В момента те съставляват 17 процента от цялото съдържание във Facebook, бият връзки и актуализации на състоянието.

Ако това е сред тенденциите във Facebook, върху които мислите да скочите, имайте предвид това: от всички дължини на видеото, тези между 65 секунди и пет минути се представят най-добре. 

4. Общности, свързани по интереси, са сред нарастващите тенденции във Facebook

Не може да се отрече силата на общите интереси за свързване и обединяване на непознати от всички сфери на живота и от цял свят.

Групите във Facebook са ясни доказателства за това. Във Facebook има повече от десет милиона групи, които се използват от до 1,4 милиарда души всеки месец (Facebook, 2019).

Като марка, освен създаването на собствена група във Facebook, за да общувате с купувачите си, може да помислите да се присъедините към други групи за повече възможности за взаимодействие.

Според изследванията реципрочният характер на тези групи, неговите безкористни членове и готовността им да помогнат са фактори, които движат популярността им.

Милосърдие, доброта и полезност са двигателя на тези групи във Facebook. Със сигурност можем да очакваме това да бъде една от най-добрите тенденции във Facebook през 2021 г. – а може би дори след това.

5. Facebook тенденциите за 2021г.  включват и онлайн пазаруване

От съществуващите и нововъзникващи тенденции във Facebook фактът, че има такъв, свързан с онлайн пазаруването, не е изненадващ.

От години онлайн пазаруването е неразделна част от живота на потребителя. Неотдавнашният бум на електронната търговия от пандемията на коронавируса, когато магазините за тухли се затвориха и потребителите прекарваха повече време вкъщи, означаваше, че малките предприятия могат да направят много възможности онлайн.

Добре осъзнавайки това, не отне много време на Facebook да въведе нови инструменти. По-рано тази година, когато онлайн пазаруването нарасна, стартира Facebook Shops (Facebook, 2020). С цел да „вдъхнови хората да пазаруват и да улеснят покупката и продажбата онлайн“, Facebook Shops позволява на търговците да създадат свой собствен онлайн магазин на платформата, за да популяризират и продават своите продукти.

С онлайн пазаруването, което се утвърждава като норма, очаквайте повече бизнеси да се възползват от Facebook Shops като допълнителен канал за продажби и да се възползват от своята 2.6 милиарда потребителска база.

6. Рекламният формат в news feed си остава на върха

Една от актуалните тенденции във Facebook, които се очакват през 2021 г., са рекламните стратегии на бизнеса, фокусирани върху емисията новини на Facebook (news feed).

Последните данни показват, че през третото тримесечие на 2020 г. емисията за новини на Facebook е получила 58,2% от относителните разходи за реклама от бизнеса, повече от своите видео емисии и видео в реално време (Socialbakers, 2020).

Ина защо марките фокусират усилията си там. От гореспоменатите три типа разположения на реклами във Facebook, емисия новини има най-висок процент на кликване (CTR) от 1,82 %. За сравнение, видео емисиите на Facebook и CTR на поточното видео достигнаха съответно 0,85% и 0,65%.

6. Тенденции във Facebook 2021: Потенциал за чат ботове

Потребителите днес искат нещата бързо и лесно и това включва не само доставката на продукти, но и комуникацията им с бизнеса.

Точно тук индустрията на чат-ботовете процъфтява и ще продължи да го прави. Най-новите статистически данни показват, че се очаква размерът на пазара на чатбот да нарасне от 2,6 млрд. Долара през 2019 г. до 9,4 млрд. Долара до 2024 г. (BusinessInsider, 2020 г.).

Заедно с това очаквайте все повече бизнеси да започнат да използват чат-ботове – да, на върха на 40-те милиона, които вече са във Facebook Messenger (ZDNet, 2020).

Удивителните 20 милиарда съобщения се изпращат между потребители и фирми всеки месец в Messenger, което го прави един от най-популярните канали за бизнес комуникация.

Facebook също непрекъснато работи по подобряване на практическата работа със съобщенията както за бизнеса, така и за потребителите. Най-новите му функции включват позволяване на потребителите да си уреждат срещи чрез Messenger и бизнеса да създават кампании за генериране на продажби в самия Messenger.

8. Повече подкрепа за малкия бизнес

Малкият бизнес е сред най-тежко засегнатите от икономическия спад, предизвикан от пандемията на коронавируса.

Според скорошно проучване почти всеки трети от малкия и среден бизнес страда от достъпа до кредити за облекчаване на паричните потоци като един от проблемите, които имат.

В опит да помогне, Facebook обяви по-рано тази година, че ще предоставя финансова подкрепа за тези търговци. Това е под формата на безвъзмездни средства на стойност 100 милиона щатски долара за 30 000 фирми по целия свят, за да им помогне да преминат през този труден период (Mother.ly, 2020).

Като се има предвид, че експертите прогнозират, че пандемията COVID-19 ще продължи и през 2021 г., можем да очакваме Facebook да се засили отново, за да предостави повече помощ по един или друг начин, за да насърчи компаниите да продължат да рекламират, развивайки присъствието на бизнеса си в платформата.

9. Facebook Trends 2021: Създадено от потребителите съдържание

Създаденото от потребителите съдържание (UGC) винаги е било една от най-ефективните и популярни форми на маркетинг съдържание.

През по-голямата част от тази година звукозаписните и продуцентските студия трябваше да бъдат затворени и движението като цяло беше ограничено. Това накара брандовете да търсят алтернативи, което доведе до домашно създадено съдържание като UGC, за да се продължи развитието и повиши търсенето и популярността.

Това важи особено за Facebook. Последният анализ показва, че показванията на видеоклипове, публикувани на платформата, които не са създадени от марки, са се увеличили, повече от два пъти от 223 милиарда гледания през януари 2020 г. до 495 милиарда през август 2020 г. (Digiday, 2020).

Предвид ползите от UGC, както и продължаващите ограничения на COVID-19, със сигурност не би било изненадващо UGC да продължи като една от най-големите тенденции във Facebook през 2021 година.

10. Използване на хаштагове за подобряване на обхвата

Въведени за първи път в Twitter преди повече от десетилетие, оттогава хаштаговете надхвърлиха платформите и дори се преместиха извън социалните медии. Днес сайтовете, включително Instagram, LinkedIn и дори Facebook са внедрили използването му.

Но Facebook не просто се спря на това. Наскоро той работи върху разширяването на функцията си за хаштагове, за да помогне на потребителите да увеличат обхвата на своето съдържание и да насърчат повече ангажираност (SocialMediaToday, 2020).

По-конкретно, въвежда списък с препоръчани хаштагове, базирани на предсказуем текст, като предложения за хаштагове за потребителите. Те ще включват броя публикации, съдържащи същия хаштаг, които в момента са във Facebook.

Тъй като тепърва се тестват, вероятно повишеното внимание върху хаштаговете е само началото на усилията на Facebook за по-нататъшно използване на неговия потенциал. Очаквайки напред, има голям шанс хаштаговете да бъдат една от най-бързо нарастващите тенденции във Facebook през 2021 година.

Заключение
Обикновено наричан цар на социалните мрежи ясно е, че царуването на Facebook е тук, за да остане. Като бизнес, най-добрият ви залог би бил да скочите на тези тенденции във Facebook и да ги използвате, за да създадете вашата маркетингова и рекламна стратегия.

Надяваме се, че този списък с тенденциите във Facebook може да насочи вашите усилия за маркетинг в социалните медии напред и да ви помогне да развиете бизнеса си през 2021 г. и след това.