12 предположения според топ експертите защо се проваляте в социалния медиен маркетинг

декември 12, 2018 By

Маркетингът е навсякъдеоколо нас. Когато имаме проблем, търсим отговори. Търсим начини да ставаме по-добри, независимо дали става въпрос за отношенията ни с приятели или за интернет. Търсим отговори най-вече, когато се чудим защо нещо не постига успеха, който сме очаквали. Например представянето ни в социалните мрежи… За съжаление,когато получим твърде много съвети, някои от които противоречиви или несъвместими с нашия бизнес, вдигаме рамене, без да може да определим причината за нашия провал.

В тази статия ще разгледаме всички възможни причини, поради които вашата маркетингова концепция в социалните мрежи е неуспешна. Събрахме съвети от широк кръг от експерти, които са се сблъсквали с възможните проблеми и са направили всичко, за да ги преодолеят. Надяваме се, че ще намерите съвети, които да приложите успешно за вашите кампании,  за да започнете пътуването си до успеха.

снимка: Daniel Páscoa

Говорите твърде много за себе си!

Лаури Монтефорте, журналист, награден с награда“Еми“, сочена за експерт от The Associated Press и създател на StrongMountain Media, своя собствена консултантска компания. Нейният опит като репортер й дава възможност да прехвърли уменията си за разказване на истории в социалните мрежи.

Лори обяснява защо може да се проваляте в маркетинга на социалните си медии:

„Говорите само за себе си. Помислете за онзи човек на партита, който отклонява всеки разговор към себе си и никога не пита за вас. Не бъдете този човек. Можете да използвате правилото 80/20, за да сте сигурни, че постигате добър баланс. Публикувайте само промоционални продукти в 20% от постовете си. Останалата част от съдържанието ви трябва да бъде изцяло полезна за потребителя. „

Имате грешно насочване

Ellie Shedden е собственик на THE-OOP.com – онлайн дигитална маркетинг агенция, използвана от клиенти в САЩ, Австралия, Нова Зеландия, Германия, Чехия, Испания и Великобритания. Агенцията помага на собствениците на малки и средни предприятия да увеличат обхвата и приходите си чрез дигитален маркетинг в социалните мрежи.

Тя предлага следната перспектива:

„Не сте насочили своите социални мрежи по подходящ начин. Някои клиенти просто не са определили целевия си пазар, вярвайки, че обслужват всички. Други познават клиентите си, но не са настроили рекламните си кампании, за да достигнат до тях. Facebook и Instagram са разширили опциите за таргетиране доста. Тази функция трябва да се използва във всички маркетингови кампании, за да се гарантира, че бюджетът не се губи, показвайки реклами на тези, които нямат интерес да купят продукта или услугата ви. „

Не разбирате вашата аудитория

 Chris Allen е мениджър на софтуера за маркетинг и социални мрежи PhoenixNAP Global IT Solutions. Той казва, че освен липсата на ясна стратегия в цялата фуния за продажби, хората не успяват, защото не разбират аудиторията си.

„Неразбирането на вашата аудитория е основната причина някои фирми да не изглеждат ефективни в управлението на социалните си мрежи. Вашата стратегия трябва да включва кого маркетирате, защо и каква е ползата (за клиента и за вашия бизнес), както и изграждането на връзки и ангажираност.“

Не използвате кратки съобщения

Michelle Chuang е директор на MMS Brand Consulting, LLC и основател на лайфстайл блог Mimistrawberry.com. Тя има повече от 20 години опит в маркетинга, специализирана в разработването на ефективни стратегии забизнеса при свързване с клиентите си в дигиталния маркетинг.Тя споделя, че една фирма може да не успее в социалните мрежи, ако съдържанието не е кратко и ясно“Това е много важно, особено за бизнеса, който иска да използва социалните медии, за да изгради бранд. Съдържанието трябва да дава ясно послание или история на потребителите по възможно най-краткия начин. Особено в днешния свят на изобилие от брандове в социалните мрежи, които се конкурират за вниманието и очите на клиентите. Важно е да бъдете креативни и да публикувате информативно съдържание, за да подобрите посланието на брада ви.“

Имате грешни ключови показатели за ефективност (KPI)

Natalie Athanasiadis е собственик и ръководител на „ОрмиМедиа“. Тя е специалист по дигитален маркетинг с почти десетилетие опит в дигиталния маркетинг. 

Споделя, че липсата на конкретни цели KPI, е възможна причина за провал в социалните мрежи:

„Нямате KPIs цели или имате грешни KPIs цели и работите за мерни единици, като харесвания и следвани. Получавате това, към което се стремите. Трябва да се стремите към растеж на бизнеса, а останалото ще последва. „

Публикувате по едно и също време

Нанси Ортега е директор на дигиталния маркетинг в W. Bradford. Управлява акаунти на малки и големи фирми. Има повече от 12 години опит в дигиталния маркетинг. Тя предлага следната потенциална причина бизнесът да не успее в социалните мрежи:

„Вероятно публикувате едно и също съдържание във всички канали по едно и също време на деня. Важно е да влезете във всяка аналитика на социалната медийна платформа,за да разберете кога е най-подходящото време за ангажиране с аудиторията на вашия бранд. Не в едно и също време за всеки профил. Потребителите консумират съдържание по различен начин във всеки канал. „

Не слушате

 Jess Riches е дигитален маркетинг експерт в Enriches Business, дигитална маркетингова агенция, която тя основава със съпруга си. Агенцията работи с различни бизнеси и отрасли за управление на присъствието на онлайн марки и осигурява семинари, обучение и програми за собствениците на фирми. Jess Riches има значителен опит в провеждането на рекламни кампании в социалните мрежи.

Jess казва, че бизнесът често се проваля в социалните медии, защото не слуша.

„Те не слушат аудиторията си. Да кажем, че публикуват нещо и получават блед отзвук. Вместо да търсят какво се е объркало, те ще обвиняват алгоритъма, или по-лошо, не обръщат внимание на факта, че съдържанието му има беден отзвук и след това го правят отново. Твърде много фирми не се учат. Това е огромна пропусната възможност и се превръща в основна причина да се разраснете „.

Нямате опит

 Rex Kimball е собственик на Mirex Marketing, който предоставя социални медийни маркетингови услуги. Той предлага на бизнеса съвети за това как да интегрират социалните мрежи с други канали.

Rex казва, че понякога бизнесът се проваля поради липса наопит в социалните медии.“Бизнесът се опитва да направи всичко това сам, когато това не е техният фокус. Те трябва да се съсредоточат върху това да правят това, което правят най-добре и да аутсорснат това на професионалисти.”

Не давате подходящо съдържание

Shakun е специалист по маркетинг в Mettl, компания за технологични решения за човешките ресурси и фирма за откриване на таланти, която позволява на фирмите да вземат точни решения в областта на набирането, управлението и обучението на таланти.

Shakun казва, че бизнесът може да се провали в маркетинга на социалните мрежи по няколко различни причини, включително неспособността да се види кога краткото съдържание е по-добро от дългосрочната му форма.

„Ако вашата аудитория предпочита краткото съдържание и непрекъснато бомбардирате с дълго съдържание, то шансовете ви да си докарате ангажиране са доста малки. От друга страна, предлагайки съдържание, което се консумира бързо от потребителите, може да е вашият трик.”

Нямате ясен отчетлив глас на бранда си

Steve DiMatteo, който работи повече от осем години в дигитална агенция, е директор в Sixth City Marketing. Той има 12 години SEO опит.

Според Стив, бизнесът може да се провали в социалните мрежи, защото няма ясен глас.

“Не се отличавате от общия пакет. Социалните мрежи са само за креативните. Има толкова много шум в този поток, че е невъзможно да разграничите бранда си, без да извадите творческата си страна. Дали вашият акаунт в Twitter има забавен, шумен глас? Създавате ли интересни графики? Създавате ли постове на живо във Facebook? Има толкова много уникални опции, които можете да използвате, за да увеличите аудиторията си. „

Не купувате реклама

Louis Gudema, президент на Revenue & Associates, е работил по маркетингови стратегии за различни бизнеси, от стартиращи компании на MIT до Fortune 10. Преди това е притежавал маркетингова агенция в продължение на около 12 години. Сега служи като консултант на компании. Той е и автор на Bullseye Marketing.

Луис казва, че когато вашата органична социална медийна стратегия се провали, трябва да се обърнете към платената социална реклама.

„Компаниите имат по-добра възможност да достигат доклиенти с платени формати е социалните мрежи. Качването на списъци с имейли във Facebook и други платформи позволява на компаниите да достигат до хората. Тези платформи имат също огромно количество данни за потребителите си и можете да ги използвате, за да насочвате реклами по демографски данни, психографски (интереси) и дори намерения. „

Не използвате ключови думи

Christina Bootheе главен акаунт мениджър в маркетинговата агенция Story Amp, базирана в Остин,Тексас. Агенцията предоставя на своите клиенти цялостно управление в социалните мрежи. Нейният маркетингов опит обхваща различни отрасли, включително петрол, финанси, електронна търговия и технологии.

Кристина смята, че липсата на ключови думи е фактор, допринасящ за провала на бизнеса в социалните мрежи.

„С всяка стратегия за съдържанието, независимо от платформата, ключовите думи са необходими. Разбирането на ценните ключови думи и интегрирането им в публикациите в социалните мрежи, помага да се гарантира, че конкретното съдържание се намира, когато потребителите го търсят в търсачката. Бизнесът, който не въвежда ключови думи в своята социална стратегия, няма да успее да се самосезира и ще се изгуби в шума на останалото съдържание. „

Сега, след като научихте защо стратегията ви в социални мрежи може да се е понижила, можете да започнете да я изграждате отново. Не забравяйте да включите тези ценни съвети на най-големите експерти в областта на маркетинга. Вижте също и 8 ефективни начина за развиване на Фейсбук група.

Етикети: