Как да създадете споделящо се съдържание във Facebook

юли 4, 2018 By

Как да впечатлите феновете си и да ги накарате да споделят ваше съдържание във Facebook?

Нищо – дори и скандалът с Cambridge Analytica или руските акаунти на тролове не успяха да отблъснат потребителите от Facebook. Нещо повече, отчетът за приходите от Q1 2018 показва, че потребителите и рекламодателите продължават да използват фейсбук платформата, без никакво притеснение.

Въпреки че потребителите не променят честотата на използване на Facebook, те променят поведението си. Според маркетинговия анализатор Emarketer 47% от потребителите на Facebook споделят по-малко съдържание, защото се интересуват от начина, по който Facebook използва личните им данни. Друго проучване, проведено през март 2018 г., показва, че повече от 8 от 10 американските интернет потребители изразяват поне малко притеснения относно сигурността на личните си данни във Facebook. Проучване от Gallup от април 2018 г. разкрива, че 43% от потребителите имат високо ниво на загриженост относно това, че Facebook навлезе в личния им живот.

Как можете да накарате потребителите да споделят вашето съдържание в момент, когато акциите спадат? Отговорът е да създавате неустоимо споделящо се съдържание. За да накарате потребителите да се чувстват достатъчно сигурни да споделят съдържанието ви, трябва да го направите наистина неустоимо. Ето и няколко начина как да го постигнете:

 Бъдете честни

Колкото по-честно е съдържанието ви, толкова по-надеждни потребители ще го възприемат и толкова по-вероятно е да го споделят. Козметичната компания Dove, например, е честна по отношение на тормоза и стандартите в красотата. Може да смятате, че постът е създаден за заблуда от страна на фирмата, но компанията насърчава здравето и красотата, включително психичното здраве и вътрешната красота. Постът по тази тема е честен за това как стоят нещата в световен мащаб, същевременно все още остават свързани с бранда.

Рекламен клип за фейсбук на козметичната компания Dove

 

 

Правете забавни хумористични постове

Хуморът се просмуква във все повече и повече публикации, дори в реклами. Потребителите обичат да се смеят (че кой не?) … И да споделят съдържанието, което знаят, че ще накарат другите да се усмихват. Nectar Sleep, например, използват хумор в забавната анимация с Доналд Тръмп и Ким Чен Ун, за да повиши осведомеността за марката си за матраци. Публикацията съдържаше текст, който гласеше: „Задаването на графика за сън е важно, за да увеличите максимално потенциала си. Ето как се надяваме нашите световни лидери да се насладят на добра вечер преди голямата среща във вторник. “

 

Свържете се с истински хора

Потребителите споделят съдържание, което е релевантно, а какво е по-релевантно от други хора? Dollar Shave Club наскоро обяви първия си #DSCYourThing голям победител, получил признание от останалите членове на клуба за своята уникална страст. Dollar Shave Club след това помага на своите членовете да споделят страстите си с останалата част от света. Този тип съдържание няма типичен промоционален характер, тъй като подчертава реален човек, без да се фокусира толкова върху компанията или продукта.

 

Предложете практични съвети

Предложете на потребителите нещо полезно и дори подлежащо на обжалване и коментиране. Това със сигурност ще ви генерира повече обвързване с публикацията. Noom (приложение за спорт и хранене), например, публикуват съдържание, което дава на потребителите съвети за фитнес, хранителни навици, мотивация и поддържане на форма.

Ако се мъчите да накарате потребителите да споделят съдържанието ви във Facebook, тогава им дайте нещо, на което не могат да устоят и ще го споделят с приятелите си. Експериментирайте с това, което работи най-добре за вашата марка, независимо дали става дума за честност, хумор, свързани връзки или практически съвети. Когато откриете какво работи, действайте. И не се колебайте, защото Facebook все още е най-силната социална мрежа! Още по темата Facebook четете тук.