Facebook с нов формат за реклама в Marketplace

юни 20, 2018 By

Бизнес профилите вече ще може да качват своите Facebook обяви в Marketplace.

Дългоочакваната новина се появи съвсем скоро и макар все още да е активна само за САЩ и Канада, предстои бизнес страниците от Европа също да бъдат включени с възможност за реклама на „пазара“.

Историята е показала, че Facebook не създава новости по платформата си, без да си подсигури приходи от тях. Вижте само News Feed, Instagram Stories и Watch. След като тези възможности разгърнаха своя потенциал, Facebook ги направи достъпни за реклама. Следователно за никого не е изненада, че след две години от пускането на Marketplace, Facebook най-накрая позволява на рекламодателите да рекламират в него.

Как ще изглеждат рекламите?

Когато влезете в „Marketplace“, за да разгледате какво се продава, ще видите рекламни предложения, показвани от потребителите на Facebook. Тези реклами ще приличат на рекламите, показвани на стената ви, като името на фирмата и етикет „спонсорирано“ ще се появят в началото.

Този тип реклама вече е активен за САЩ и се очаква съвсем скоро да бъде интегриран и за България. Ето как ще можете да я направите и за вашия бизнес:

Изберете ръчно или автоматично създаване от Ads manager

Можете да създадете рекламата си в “пазара“ на фейсбук и да показвате своите обяви, като  изберете Автоматичнo позициониране на рекламата ви в Ads Мениджър. Така позволявате на Facebook автоматично да показва реклами и на Marketplace, както и в News Feed, Instagram, Messenger и Audience Network. Можете също да изберете ръчно Marketplace като опция за разположение през Ръчно позициониране.

 

 

Историята на Marketplace

Фейсбук стартира функцията Marketplace през 2016 г., след като забеляза 450-те милиона потребители, използващи групи от типа „купува и продава“ всеки месец. Първоначално Facebook не позволи на бизнеса да продава на пазара до 2017 г., когато създаде опция за избор на автокъщи или фирми, предлагащи домашни услуги. Единадесет месеца по-късно, Facebook тества реклами в Marketplace с избрани рекламодатели.

До сега, когато Facebook позволява на всички фирми да рекламират в Marketplace.

Понастоящем рекламите в Marketplace позволяват само с цели трафик, конверсии и каталог на продукти, насочени към аудитории от САЩ и Канада. През следващите няколко седмици рекламите с цел гледане на видео и достигане на цели, насочени към аудитории в Австралия и Нова Зеландия, ще станат възможни. Очакваме съвсем скоро и Европа да може да се включи в новия формат за реклама!