
Използвайте функцията „Info and ads“ за подобряване на рекламните кампании във Facebook
От съвсем скоро Facebook пусна нова функция “info and ads“, за да позволи на потребителите да виждат всички активни реклами на компаниите, рекламиращи във Facebook и Instagram. Целта на Facebook е да създаде повече прозрачност за потребителите си, така че да имат по-голямо доверие в платформата, а бизнеса да черпи положителен опит, когато става въпрос за конкуренция.
Прозрачността стана приоритет на Facebook след последните скандали с данни на потребителите. За да спечели доверието на хората, Facebook предприе редица действия с цел прозрачност, като например прилагането на по-строги правила за рекламодателите и разработчиците на приложения. Част от тях са и аудиториите, към които рекламодателите настройват рекламите си. Повече за тях вижте тук. Освен това Фейсбук въведе нови инструменти, като например функцията “Инфо и реклами” или “Info and ads”.
Ако сте собственик на фирма, може да сте предпазливи по отношение на функцията “Info and ads”, защото информацията за всичките ви реклами във Facebook е достъпна за всеки, който иска да я види. Потребителите, дори тези, към които не сте насочили рекламите си, не са единствените, които могат да видят вашите стратегии. Конкурентите ви също ще могат да идентифицират рекламните ви стратегии: насочването, дизайна, копията и рекламните послания, които използвате. Тайните за вашия успех ще бъдат достъпни за всички, с цел повече прозрачност.
Преди да се откажете напълно от платформата обаче, трябва да знаете, че можете да използвате функцията “Info and ads” във ваша полза. С това ниво на прозрачност не само Facebook става по-надежден, но и вашият бизнес. Потребителите се чувстват по-комфортно в бизнеса ви, знаейки, че нямате какво да криете, знаейки, че вашите практики са етични и в рамките на рекламната политика на Facebook.
И това не е всичко. Функцията “Info and ads” може да даде и значителен поглед, който да използвате за маркетингови проучвания и сравнителен анализ. Функцията се показва в менюто на лявата странична лента на всички страници във Facebook. Можете да видите рекламите, които се провеждат във Facebook и Instagram, за да сравните собствената си кампания. Няма значение дали сте в таргет аудиторията на съответната страница или реклама. Всеки може да види рекламите, които са активни в момента за всяка фирма с функцията “Инфо и реклами”. Разглеждайте рекламите на конкурентите ви, анализирайте ги детайлно и може да видите къде се провалят и къде се крие успехът им. Всяка информация ви помага да изградите по-силна кампания, за да ви даде предимство пред съперниците си.
Как да намерите инструмента Info and ads
Стъпка 1: Влезте във вашия Facebook акаунт и отидете до страницата на вашия конкурент.

facebook info and ads
Стъпка 2: Изберете „Инфо и реклами“ в долната част на менюто отляво на страницата.
Стъпка 3: Прегледайте рекламите, които страницата показва активно.
Как да използвате Инструмента “Info and ads” във ваша полза
Има различни елементи, на които да обърнете внимание и които са източник на ценна информация за вашите конкуренти. Например, можете да държите под око новите продукти, които конкурирането ви подсказват в реклами, тествани на малка аудитория. Това ви позволява да видите какво планират в крайна сметка да пуснат на по-широка аудитория. Можете да използвате тази информация, за да коригирате кампанията си, като популяризирате конкурентен продукт и разпространявате реклами преди или след конкурента си.
Можете също така да използвате “info and ads”, за да идентифицирате основните целеви аудитории и местоположения на конкуренцията. В зависимост от вида на кампанията, която използвате, например кампания с цел посещения в магазина, трябва да таргетирате хора в подходящата локация, за да успеете. Обърнете внимание на целевите местоположения на конкурентите си и задайте рекламите си да се насочват към едни и същи места. Съперникът ви вероятно е насочен към тези райони поради предишни успехи.
“Info and ads” може да служи като вдъхновение за нови рекламни послания и визия. Понякога всички се забиваме в коловоз, търсейки нови творчески идеи. Ако текущото ви рекламно послание не постига нужните резултати, вижте какво правят други фирми във вашия бранш. Това ще ви даде идеи за собствената ви кампания и ще ви позволи да видите с какво се конкурирате.
С помощта на “Info and ads” можете също да видите офертите, разпродажбите и ценовите условия на конкуренцията. Потребителите обичат добрите сделки. Уверете се, че конкуренцията ви не предлага нещо по-съблазнително от вас. Можете да промените цената на продуктите или услугите си, въз основа на това, което научавате за конкурентни предложения от функцията “Info and ads”.
И накрая, използвайте “Info and ads”, за да определите рекламните формати, които предимно се използват от конкуренцията ви. Facebook предлага разнообразни рекламни формати, като например реклами Carousel (въртене на няколко изображения), реклами с една визия, Canvas реклами и динамични реклами. Някои формати са по-успешни за популяризирането на определен продукт или услуга от други. Например рекламите тип въртележка са най-подходящи за показване на поредица от продукти, докато Canvas форматите са по-подходящи за демонстриране на функции на продукта в поредица от изображения. Понякога това е предизвикателство да определите кой формат ще достави желаните резултати. Изследвайки форматите, които съперниците ви използват, можете да видите какво работи и какво не, преди да инвестирате във формата, който да използвате за собствената си кампания.
Примери
Преминавайки през секцията “Info and ads” на компанията Curology, можете да видите, че се използват предимно видео рекламни формати за популяризиране на продуктите за грижа за кожата. Видеоклиповете обикновено предлагат препоръки или демонстрират използвания продукт. Като конкурент може да решите да направите видео фокусирана кампания, подобна на тази на Curology. Също така може да откриете недостатък в рекламите на Curology, за да дадете на кампанията си предимство. Например рекламите на Curology изглежда се фокусират главно върху използването на продукта от жените. Можете да направите кампанията си по-привлекателна за всички полове.
Ако отидете в секцията „Info and ads“ на „Nike“, ще забележите, че в допълнение към видео рекламите, които показват обувките на компанията, има и различни реклами „купи сега“, които се фокусират върху новия сезон за учениците. Ако сте марка за спортно облекло, можете да използвате тази проницателност, за да информирате за собствената си кампания “обратно на училище”, като изпробвате различни рекламни формати, които могат да бъдат по-завладяващи от тези, които Nike произвежда. Или поне да се учите от най-добрите в бранша 🙂
“Info and ads” всъщност ви помага, а не ви вреди
Да, Facebook въведе функцията „info and ads“, за да държи рекламодателите отговорни и прозрачни в платформата. Но не трябва да го интерпретирате като форма на заплаха за вашия бизнес. Използвайте го, за да изградите доверие с аудиторията си и да преглеждате активностите на конкуренцията си. Резултатът ще бъде по-лъскави кампании с по-добро лансиране, които ще ви издигнат над конкурентите ви или със сигурност ще подобрят резултатите ви.
Ако търсите повече информация за facebook или instagram, вижте също: Нови правила за качване на Custom аудитория и Вижте как да продавате в инстаграм историите.
Share on Facebook Share on Twitter Share on Pinterest